۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۴۲۱۰۱
آیت‌الله حائری شیرازی:

اهانت به پیامبر اعظم ناشی از نادانی هتاکان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اهانت به ساحت رسول خدا(ص) را ناشی از نادانی هتاکان دانست و گفت: آنها می‌خواستند با این کار خشم مسلمانان را بر انگیزند و بهانه‌ای برای تدام لشگرکشی و غارت کشورهای اسلامی بدست آوردند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این‌که انسان باید ظرفیت خود را افزایش دهد، گفت: انسانی که بی‌ظرفیت است مهم‌ترین تهدید برای نسل بشر است.

 

وی افزود: آنچه امروزه موجب شده که غرب با وجود در دست داشتن پیشرفته‌ترین فنّاوری‌ها، به‌جای خدمت این امکانات را علیه بشر استفاده کند این است که بشر غربی از ظرفیت وجودی گسترده و عنصر انسانیت محروم است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی‌ظرفیتی در غرب موجب شده با وجود این که سخن از حقوق بشر و آزادی می‌زنند به وحشیانه‌ترین شکل ممکن آزادی‌های بشر را محدود کرده و به بهانه آزدای بیان به مقدسات سایر ادیان توهین کنند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که بشر بی‌ظرفیت غربی غرق در خواسته های مادی خود است گفت: به همین دلیل اینها تمامی نوع بشر را به بردگی کشیده اند؛ اگر ظرفیت انسان‌ها افزایش نیابد خطر نابودی نوع بشر را تهدید می‌کند.

 

وی یکی از دلایلی که به پیامبر(ص) در غرب و فرانسه توهین شد را بی‌ظرفیتی سران این کشورها و عده‌ای افراد نادان دانست و بیان داشت: دلیل اصلی توهین به آن حضرت ‌این است که غرب می‌خواهد با توهین و انتشار کاریکاتور رسول خدا (ص) مسلمانان را تحریک کرده و خشونت آنها را برانگیزد؛ با این کار چهره مسلمانان را متوحش جلوه دهند و به لشکرکشی و غارت کشورهای اسلامی ادامه دهند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شخصیت رسول خدا (ص) والاتر از آن است که با این چیزها تحقیر شود، گفت: رسول خدا (ص) مانند یک خورشید هستند که نور ایشان در جهان رو به گسترش است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که مسلمانان جواب تمامی این رفتارها را می‌توانند با محبت به هم بدهند، گفت: زمانی که مسلمانان اختلاف را کنار گذاشته و به هم محبت کنند غرب و مردم غربی از عشق و محبت میان مسلمانان شگفت‌زده شده و به سوی اسلام جذب خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که نور اسلام را با محبت به برادران دینی و هم نوعان خود می‌توانیم در جهان گسترش دهیم، ادامه داد: باید در مقابل تحریک‌ها و توطئه‌های غرب هوشیار باشیم تا دشمن نتواند از ما سو استفاده کرده و بر ما مسلط شود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این‌که دشمن زندگی در کشورهای اروپایی را برای مسلمانان سخت کرده است، یادآور شد: وحدت و محبت تنها روش برای مقابله با دشمنان اسلام است و اگر مسلمان دست از اختلاف بردارند بیشتر مشکلات و توطئه‌های دشمنان در جامعه اسلام نابود خواهد شد./837/پ202/ف

ارسال نظرات