۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۴۲۲۵۱
آیت الله حائری شیرازی:

تکفیری‌ها نماد اسلام منهای ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی گفت: تکفیری‌ها و داعشی‌ها نماد اسلام منهای ولایت و اسلام همراه خشونت هستند و ضیافت مردم عراق از پیاده‌روی شیعیان در اربعین نشانه اسلام همراه با ولایت، اسلام همراه رحمت و محبت است.
درس اخلاق آيت الله حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، پیش ظهر امروز در جلسه اخلاقی که در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه برگزار شد؛ با اشاره به آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا» گفت: منظور از حبل الله در این آیه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و هنگامی که انسان‌ها به آن‌ها متصل شود، در مسیر سیر و سلوک قرار می‌گیرند.

 

آیت الله حائری شیرازی  بیان کرد: کسانی که قرآن را قرائت، حفظ و تفسیر می‌کنند ولی به آن عمل نمی‌کنند و ولایت اهل‌بیت(ع) را قبول نکرده‌اند همانند چهارپایی هستند که بار آن‌ها قرآن بوده و هیچ بهره‌ای از متن آن نبرده است.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش بیان کرد: آب قلیل هنگامی که از آب کر قطع باشد با برخورد کمترین نجاست، نجس نمی‌شود، ولی زمانی که به آب کر وصل شود با برخورد نجاست نجس نمی‌شود؛ وسوسه‌ها شیطانی همانند نجاست و انسان همانند آب قلیل است بنابراین انسان هنگامی به حبل الله، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) وصل می‌شود، هر گناهی را انجام نمی‌دهد و اگر خطای و اشتباهی انجام  دهد، بعد  از توبه دوباره تکرار نمی‌کند.

 

وی به لزوم و اهمیت شرکت روحانیان در دروس اخلاق اشاره کرد و گفت: استاد اخلاق واسطه رسیدن فرد به ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) می‌شود و آن‌ها هم واسطه رسیدن به فیوضات الهی هستند.

  

آیت الله حائری شیرازی به اقدام اخیر نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتوری از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: مسلمانان در کشورها اسلامی اقدامات و تظاهرات مناسبی در حمایت از رسول اکرم(ص) انجام داده‌اند.

 

وی با بیان این که مسلمانان در اروپا آزادی سیاسی و اجتماعی ندارند، گفت: هنگامی که مردم اروپا قتل و کشتارها سلفی‌ها و داعشی‌ها را جهان اسلام را مشاهده می کنند؛ بنابراین آن‌ها به دین اسلام بدبین می‌شوند و اجازه زندگی به مسلمانان در اروپا نمی‌دهند و روسری از سر زنان آن‌ها می‌کشند.

 

آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: تکفیری‌ها، سلفی‌ها و داعشی‌ها نماد اسلام منهای ولایت و اسلام همراه خشونت هستند و ضیافت مردم عراق از پیاده‌روی شیعیان در اربعین، نشانه اسلام همراه با ولایت، اسلام همراه رحمت و محبت است./998/پ202/ج

ارسال نظرات