۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۳۱۸
با موضوع ازدواج؛

ششمین دوره مشاور راهنمای مدارس علمیه مازندران فردا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین دوره آموزشی راهنمای مشاور مدارس علمیه مازندران با موضوع ازدواج فردا در آمل برگزار می شود.
دوره آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در خبرنگاران گفت: ششمین دوره آموزشی مشاور راهنمای مدارس علمیه استان با موضوع ازدواج فردا در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این دوره آموزشی سی نفر از طلاب سطوح بالای حوزه و درس خارج حضور دارند، افزود: در این دوره یک روزه مهم ترین مسائل مربوط به ازدواج از سوی اساتید اعزامی از قم بیان خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره در امر ازدواج می تواند طلاب از بسیاری از آسیب های احتمالی حفظ کند، گفت: در کارگاه آموزشی که فردا برگزار می شود مطالبی نظیر چگونگی انتخاب همسر و شرایط همسران طلاب و دیگر مسائل مربوط به این بخش مورد بررسی خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که این ششمین دوره از مجموعه دوره های آموزشی مشاور راهنمای مدارس علمیه استان است، خاطرنشان کرد: این دوره های آموزشی با سر فصل های مشخص تا اواخر اسفند برگزار می شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره آموزشی در ده دوره برگزار می شود، افزود: پس از پایان این دوره های آموزشی کارگاهی، یک دوره عملی مشاوره نیز برای طلاب شرکت کننده برگزار خواهد شد.

 

وی، اصول فنون مشاوره، مدیریت تحصیلی، رواشناسی رشد، ارتباط مؤثر، کنترل عواطف و غرایض، ازدواج، خانواده و رواشناسی شخصیت را مهم ترین محورهای این دوره های آموزشی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلاب شرکت کننده در این دوره ده مرحله ای به عنوان مشاور طلاب به مدارس اعزام خواهند شد، گفت: ما به دنبال تشکیل یک تیم مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم و تأسیس یک مرکز مشاوره توانمند در حوزه علمیه مازندران یکی از اهداف بلند ما در معاونت تهذیب است.

 

وی حضور مشاور طلاب در مدارس علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: درحال حاضر یکی از نقاط ضعف مدارس علمیه عدم وجود یک مشاور قوی در مدارس علمیه است.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که با حضور مشاور در مدارس علمیه می تواند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

 

وی با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات