۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۲۳۲۴
آیت الله هادوی تهرانی:

برخی به نام خدمت به اهل بیت شدیدترین ضربه ها را به شیعه می زنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه رواق حکمت با تاکید بر این که برخی به نام خدمت به اهل بیت(ع) شدیدترین ضربه ها را به شیعه و مکتب اهل بیت وارد می کنند، گفت: اگر ما از توان مان به درستی استفاده کنیم، برنامه هایمان را مدیریت کنیم می توانیم در مقابل فتنه های دشمنان بایستیم و مکر آن ها را به خودشان بازگردانیم.
آيت الله هادوي تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی رییس مؤسسه رواق حکمت امروز در همایش «خانواده بین الملل اسلامی» در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمانی اتفاق افتاد که بشریت از دین فاصله گرفته بود و با ظهور انقلاب اسلامی مسیر بشریت تغییر کرد و بشر دوباره به دین روی آورد.
 
آیت الله هادوی تهرانی آغاز دشمنی با انقلاب اسلامی ایران را مقارن با پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: از همان آغاز انقلاب که جهانیان بهت زده بودند دشمنان اسلام دشمنی خود را شروع کرده و به صورت های مختلف به مبارزه با انقلاب پرداختند.
 
وی با اشاره به حمله های متعدد فیزیکی به کشور در اوایل انقلاب از سوی دشمنان، اظهار داشت: تجربه نشان داده است مقابله فیزیکی با انقلاب اسلامی تأثیری چندانی بر انقلاب ندارد بلکه انقلاب را قوی تر می کند بنابراین دشمن به راه های دیگری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دست زده است.
 
رییس مؤسسه رواق حکمت با توجه به شکست های متفاوت دشمنان اسلام و انقلاب در برنامه های سابق، ابراز داشت: دشمن متوجه شد که روش های مستقیم گذشته برای مقابله با انقلاب نتیجه ای ندارد، بنابراین راه دیگری را انتخاب و سعی کرده از درون به اسلام ضربه وارد کند.
 
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان اسلام برای ایجاد اشکال در روند کار انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه فرهنگی دشمنان برای مقابله با اسلام تفکیک مسلمانان است و این انفکاک را هم در شیعه و هم در سنی وارد کرده است و برخی از جاهلان هم در پیشبرد اهداف دشمن به او کمک کرده اند.
 
وی در ادامه افزود: دشمن با بررسی کردن نقاط قوت و ضعف شیعه تلاش می کند با شیعیان مقابله کند و مدتی است برای ضعیف کردن نقاط اصلی قوت شیعه برنامه های دقیقی تنظیم کرده است.
 
آیت الله هادوی تهرانی مهم ترین نقاط قوت شیعه را دو مسأله اساسی ذکر کرد و گفت: نخستین نقطه قوت شیعه قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا است که امکان ایستادن در مقابل دشمنان را در شیعیان تقویت می کند و دومین مسأله تفکر سبز شیعه یعنی انتظار برای فرج موعود است که روحیه استقامت را افزایش می دهد و دشمنان سعی دارد در این دو نکته اساسی خدشه وارد کنند.
 
رییس مؤسسه رواق حکمت به دو ابزار مهم دشمن برای نشانه گرفتن نقاط قوت شیعیان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن بوسیله شبکه های مختلف ماهواره ای و تبلیغات گسترده سعی می کند در عقاید شیعه ایجاد شبهه کند؛ دومین ابزار دشمن پرورش خرافه در بین شیعیان است که بوسیله ائمه کفر خرافه را رواج داده است.
 
وی با توجه به مخالفت شدید با غلو کنندگان درباره اهل بیت(ع) تصریح کرد: برخی به نام دوستی با اهل بیت(ع) گاهی آنان را به گونه ای بالا می برند که نه تنها به بیان فضایل آنها کمک نمی شود بلکه اگر با این نوع دوستی ها مبارزه نشود ضربه های مهلکی به شیعه زده می شود؛ برای مبارزه با غلو و خرافه علما مهم ترین نقش را دارند و باید در این زمینه به گونه ای پژوهش کنند که در تمام عرصه های جامعه قابل فهم باشد.
 
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به اهمیت مدیریت درست در استفاده از توان اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: اگر ما از توان مان به درستی استفاده کنیم، برنامه هایمان را مدیریت کنیم می توانیم در مقابل فتنه های دشمنان بایستیم و مکر آن ها را به خودشان بازگردانیم.
 
آیت الله هادوی تهران در پایان با اشاره به اهمیت تقویت پیکره جامعه اسلامی تأکید کرد: اگر درون و پیکره جامعه را قوی نکنیم ضربه های بیرون تأثیر گذار می شود و برای تقویت درون جامعه باید زندگی مردم با زندگی اهل بیت(ع) گره بخورد./1322/پ202/ج
ارسال نظرات