۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۳۴۱

تأمین اراضی ساخت کانون‌های مساجد حاشیه شهر مشهد از سوی شهرداری

خبرگزاری رسا ـ معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 600 مسجد در حاشیه شهر مشهد، گفت: اراضی مورد نیاز برای ساخت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حاشیه شهر، از محل کمک‌های شهرداری، تأمین می‌شود.
بچه هاي مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید محسن صادقی در جلسه ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی، ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: اسلام دین محبت، مهربانی، اندیشه و عقلانیت است و توهین به مقدسات و موج دین ستیزی با استفاده از اندیشه‌های افراطی، استراتژی مدیریت شده صهیونیسم جهانی است که از استقرار نظام‌های مردم سالار دینی هراس دارد.

 

وی با اشاره به آغاز مراحل تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: رویکرد پنج برنامه گذشته توجه به موضوعات اقتصادی و برنامه‌ریزی در این حوزه بوده است.

 

صادقی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، به موضوعات اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است. 

 

وی با بیان این که 16 کمیسیون، کارگروه و شورا در استان با محوریت موضوعات فرهنگی و اجتماعی فعال است، خاطرنشان کرد: مساجد نیز برشی از فرهنگ هستند که باید پیوندی بین کانون فرهنگی و هنری مساجد و این 16 کمیسیون از طریق شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که 52 آسیب فرهنگی در استان شناسایی و اولویت‌بندی شده است، بر استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای رفع این آسیب‌ها تاکید کرد.

 

صادقی اظهار کرد: بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه، تا پایان این برنامه 25 درصد مساجد باید دارای کانون فرهنگی باشند که این آمار در خراسان رضوی 27 درصد است.

 

وی افزود: هم‌اکنون هزار و 600 کانون فرهنگی و هنری فعال در استان مشغول به فعالیتند که 960 کانون در روستاها شکل گرفته است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 600 مسجد در حاشیه شهر مشهد، توجه ویژه روحانیون این مساجد به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی و هنری این مناطق را خواستار شد.

 

صادقی تصریح کرد: از محل کمک‌های شهرداری، اراضی مورد نیاز برای ساخت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حاشیه شهر، تامین می‌شود.

 

 

 

گفتنی است؛ در این نشست از پوستر جشنواره فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد نیز رونمایی شد./934/پ202/ب5

ارسال نظرات