۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۲۴۰۸
رییس دیوان محاسبات کشور:

پیام روشنگرانه رهبری توطئه اسلام‌هراسی را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: پیام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب توطئه اسلام هراسی سرویس‌های جاسوسی کشورهای مستکبر را خنثی کرد.
رحيمي رييس ديوان محاسبات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین حسین رحیمی رییس دیوان محاسبات کشور به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اقدام وقیحانه برخی رسانه‌های فرانسه در توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم‌(ص) را محکوم کرد.

 

 

رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: پیام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توطئه اسلام هراسی سرویس‌های جاسوسی کشورهای مستکبر را خنثی کرد.

 

 

وی تصریح کرد: اگر جوانان اروپا و آمریکای شمالی بنا بر ادعایی که زمامداران آنان دارند اجازه آزادی بیان داشته باشند و این پیام را به خوبی مطالعه و بررسی کنند به افرادی علیه کسانی که اسلام هراسی را ترویج می‌کنند تبدیل خواهند شد.

 

 

وی در ادامه به ارائه گزارش تفریق بودجه پرداخت و افزود: وظیفه اصلی دیوان محاسبات کشور نظارت بر اجرای صحیح بودجه کشور است و به طور قطع یکی از مصادیق پاسداری از بیت المال آن است که در برابر صرف بودجه توسعه و پیشرفت اتفاق افتد.

 

 

رحیمی عدم بودجه‌ریزی عملیات را با اشکال جدی همراه دانست و تصریح کرد: بیش از هشتاد درصد بودجه عمومی کشور صرف امور جاری مانند حقوق، دستمزد، پول آب و برق و مانند آن می‌شود و این حکایت از عدم صحیح بودجه‌ریزی در کشور دارد.

 

 

وی با تأکید بر ضرورت عملیات شدن بودجه‌ریزی صحیح در کشور و حذف بسیاری از هزینه‌ها، اظهار داشت: یکی از وظایف دیوان محاسبات تهیه و تصویب گزارش تفریق بودجه است که اکنون گزارش تفریق و بودجه سال 92 تکمیل و در اختیار مجلس قرار گرفته است.

 

 

رییس دیوان محاسبات کشور قطع وابستگی هزینه‌های جاری به نفت را ضروری خواند و گفت: مطابق سیاست‌های برنامه پنجم و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند، هزینه‌های جاری کشور باید به نفت وابسته نباشد.

 

 

وی تأکید کرد: درآمد نفت یک ثروت ملی است که باید برای آبادانی و توسعه کشور هزینه شود نه این‌که برای کارهای دیگر هزینه شود، اگر به مطالبات رهبری عمل می‌شود اکنون محتاج قیمت نفت نبودیم و با کاهش قیمت آن دچار مشکل نمی‌شدیم.

 

 

رحیمی با بیان این‌که دولت باید یک سری از هزینه‌های خود را کم کند، در بودجه هزینه‌های بسیار زیادی است که ضرورتی برای هزینه‌کردن آنها وجود ندارد، به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: مطابق این قانون باید یک مبلغی از افزایش قیمت‌ها صرف اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی می‌شد.

 

 

وی با اشاره به اقدام مهم دولت در انجام طرح تحول نظام سلامت و طرح بیمه سلامت، افزود: اگر یارانه 10 میلیون نفر از افرادی که درآمد بالایی دارند قطع شود در سال 5 هزار و 400 میلیارد تومان پس‌انداز می‌شود که در صورت هزینه‌کرد آن در نظام سلامت، دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه برطرف می‌شود.

 

 

رییس دیوان محاسبات کشور بر ضرورت کنترل داخلی در ادارات کشور تأکید کرد و با بیان این‌که در دستگاه‌های اجرایی کنترل بسیار ضعیف است، گفت:‌ پرونده سه هزار میلیارد تومانی که خسارت بسیاری به کشور زد بر اثر عدم وجود کنترل داخلی در نظام بانکی بود که اگر کنترل مناسبی صورت می‌گرفت، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

 

 

وی با بیان این‌که در زمینه کنترل کار سنتی جواب نمی‌دهد و علت پیشرفت کشورهای دنیا در مقابله با فساد اقتصادی، طرح کنترل الکترونیکی است، از همه وزار و رؤسای مؤسسات و نهادهای کشور خواست که دستور کنترل داخلی را صادر کنند تا دیگر هیچ تخلفی در کشور اتفاق نیفتد./920/پ202/ج

ارسال نظرات