۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۵۴۰
مسؤول پژوهش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح آموزش عربی با محوریت قرآن و حدیث در حوزه علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که به‌صورت آزمایشی در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار می‌شود آموزش زبان عربی به ‌صورت کارگاهی و مسأله محور با محوریت قرآن و حدیث به طلاب است.
مباحثه و کارگاه آموزشي طلاب خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، مسؤول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که فعالیت‌های زیادی در زمینهٔ پژوهشی در مدارس علمیه خراسان جنوبی صورت گرفته است، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که به‌صورت آزمایشی در مدارس علمیه خراسان جنوبی از جمله مدرسه علمیه رضویه برگزار می‌شود آموزش زبان عربی به ‌صورت کارگاهی و مسأله محور با محوریت قرآن و حدیث به طلاب است.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح در مدارس علمیه خراسان جنوبی، تسلط طلاب بر زبان عربی به‌صورت کارگاهی و مسأله محور بر مبنای احادیث و آیات قرآن کریم است؛ که به‌این‌ترتیب می‌توان کمبودهایی که در حوزه ادبیات عرب وجود دارد را برطرف کرد.

 

مسؤول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی طلاب مدارس از پایه‌های ابتدایی تا پایه‌های آخر در این دوره آموزشی حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام شیدایی ادامه داد: تاکنون 11 جلد کتاب کارگاهی در زمینهٔ آموزش زبان عربی توسط حوزه علمیه خراسان جنوبی با نظارت مدرسه عالی نواب مشهد آماده‌شده است که با اجازه مرکز در مدارسی که موافقت شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

وی همچنین از انتشار فصل‌نامه کلام در مدارس علمیه خراسان جنوبی خبرداد و گفت: این نشریه برای تکمیل اطلاعات طلاب و اساتید و همچنین برای انتشار مقالات آن‌ها در مدارس علمیه و در میان طلاب پایه‌های پنج و شش توزیع می‌شود.

 

مسؤول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی همچنین از انتخاب 20 پایان‌نامه برتر در حوزه‌های علمیه خواهران خراسان جنوبی خبرداد.

 

حجت‌الاسلام شیدایی با اشاره به این‌که کتاب یکی از طلاب خواهر به نام مهدیه خسروی در زمینه شیوه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر با حمایت ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در دست انتشار است، اظهار کرد: کتاب آیات پرکاربرد قرآن کریم با محوریت بررسی آیات پرکاربرد قرآن کریم در حوزه‌های علمیه به نویسندگی حجت‌الاسلام محسن مشرفی در دست انتشار بوده و پس از انتشار در اختیار مدارس علمیه و طلاب قرار خواهد گرفت.

 

وی بابیان این‌که فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه خراسان جنوبی با جدیت در حال پیگیری است، تأکید کرد: در مدارس علمیه خراسان جنوبی سعی شده در قالب کارگاه‌های آموزشی مختلف ذهن طلبه مسأله محور تربیت شود تا بتواند به نیازهای پژوهشی روز جامعه در حوزه دین پاسخ داده شود.

 

مسؤول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که حوزه علمیه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی علوم و فناوری‌های مشهد حضور موفقی داشته باشد، یادآور شد: در این نمایشگاه تألیفات و آثار طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته و از آثار پژوهشی انجام‌شده استقبال خوبی صورت گرفت که این موضوع نشان‌دهنده حرکت روبه‌جلوی مدارس علمیه خراسان جنوبی درزمینهٔ فعالیت‌های پژوهشی و تولید محتوای علمی است./968/ت302/ب5

ارسال نظرات