۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۴۲۷۲۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست تخصصی«اقتصاد فرهنگ و هنر» در مشهد، اجرای نخست «ماه درمرداب» ویژه اهالی رسانه و پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت درگذشت استاد و قاری پیشکسوت مشهدی، عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد کاظم دبیری، معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با توجه به اهمیت موضوع و توجه به شعار سال نشست تخصصی اقتصاد و فرهنگ برگزار می شود .

 

وی ادامه داد : ایجاد اشتغال پایدار در حوزه فرهنگ و هنر وکمک به اقتصاد کشور، ،ایجاد فرصت های اقتصادی در بکارگیری مهارت و توانایی های کارآفرینی فرهنگی، تقویت فرهنگ خود اتکایی در ایجاد ارزش افزوده در بخش فرهنگ و هنر از اهداف برگزاری این نشست تخصصی است .

 

دبیر برگزاری این نشست افزود: تجاری سازی فعالیت های فرهنگی و هنری در توسعه اقتصاد و حضور در بازار بین المللی، بررسی قوانین و نظام حقوقی تسهیل کننده بازار هنر،از قبیل بیمه آثار هنری، مالکیت هنر و نظام گمرک و بررسی درآمدزایی بنگاه های کوچک هنری (کارگاه ها، نگارخانه ها،آموزشگاه ها و....) از دیگر اهداف این نشست است .

 

وی تصریح کرد: در این نشست تخصصی چهارده طرح برتر در حوزه های فرهنگی و نرم افزاری توسط بخش خصوصی مراکز و مؤوسسات در حال اجرا می باشد معرفی می شود .

 

وی در خصوص مدعوین این نشست گفت: 400 مدیر برتر مراکز فرهنگی و هنری اصحاب فرهنگ و هنر و کارشناسان اقتصادی و فرهنگی در این همایش دعوت شده   که غلامرضا خلیل ارجمندی مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، رونامه‌نگاران و هنرمندان  به عنوان سخنران این مراسم در این نشست حضور دارد .

 

وی در پایان افزود: این همایش در نهم بهمن ماه سال جاری درسالن تئاتر شهر واقع در مجتمع امام رضا (ع) برگزار می شود .

 

اهالی رسانه مهمان ویژه اجرای نخست«ماه درمرداب»

خبرنگاران وعکاسان مهمان ویژه اجرای نخست تئاتر«ماه درمرداب»به کارگردانی عادل توکلی نسب در روز دوشنبه ششم بهمن ماه خواهند بود.

 

اجرای عمومی نمایش«ماه درمرداب» از فردا ششم بهمن ماه تا24 بهمن ماه راس ساعت19در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند به ادرس وکیل آباد،دانشجو6، بالاتر از میدان، پلاک 59/1(پستو) به روی صحنه می‌رود و درنخست خبرنگاران رسانه های گروهی مهمان آن خواهند بود ودر انتهای اجرا نشستی با حضور کارگردان این نمایش و استاد حسین طاهری پیشکسوت وبازیگر آن نیزبرگزار می شود.

 

در نمایش «ماه در مرداب» که کاری از گروه پستو می باشد، حسین طاهری، جلال کریم زاده، سمیه قائمی، مرتضی غفوری، فهمیمه نبوی نژاد و عادل توکلی نسب به ایفای نقش می پردازند و سیدحبیب قاآنی (مدیر روابط عمومی)، محبوبه کریمی(منشی صحنه)مرتضی روحی(موسیقی)عادل توکلی نسب (طراح صحنه)فهیمه نبوی نژاد (طراح لباس)معصومه قربانی(عکس)محمد اسدی نژاد(مدیر صحنه)محمد وفازاده(نور)سیروس سعیدیان(اجرای دکور)وکسری تیموری(طراح پوستر وبروشور)فعالیت می کنند.

 

گفتنی است بلیت فروشی برای اجرا اول صورت می گیرد و قیمت بلیت به صورت حضوری 12هزار تومان و خرید اینترنتی در مشهدگیشه 10هزار تومان است.

 

پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پیشکسوت قرآنی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضایعه درگذشت استاد و قاری پیشکسوت مشهدی زنده یاد حاج کاظم حسن زاده  را تسلیت گفت.

 

 سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیامی ضایعه درگذشت استاد و قاری پیشکسوت مشهدی زنده یاد حاج کاظم حسن زاده را تسلیت گفت.

 

متن پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شرح زیر است:

کل من علیها فان

خاندان محترم مرحوم حاج محمد کاظم حسن زاده

سلام علیکم

با نهایت تاثر و اندوه فقدان استاد و قاری پیش کسوت و داور بین المللی قران مجید ، مرحوم حاج محمدکاظم حسن زاده را به مردم عزیز و مروجان فرهنگ قرانی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم.

اگرچه آن استاد معظم و گرانقدر قرآن کریم، دار فانی را وداع گفته و در جمع ما زمینیان نیست،اما کرامات شخصیتی،علمی و اخلاقی آن عزیز سفر کرده که نمود آن در تربیت شاگردان برجسته، انتخاب ایشان به عنوان چهره قرانی کشور در سال91 ، حضور بین المللی در عرصه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و . . . متبلور است، همچنان راهگشای متدینین و دوستداران فرهنگ قرانی است. با درخواست صبر بر این مصیبت بزرگ از محضر خداوند منان برای خانواده محترم وبستگان ایشان، علو درجات آن مرحوم را از آستان خداوند متعال و در سایه عنایات همیشگی حضرات معصومین علیهم السلام، بویژه توجهات خاص حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواهانم./934/د101/ب5

 

ارسال نظرات