۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۴۲۸۱۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سمینار گرافیک خبری و اطلاع رسانی در اهواز، اعلام برنامه های دهه فجر بنیاد شهید رامشیر، برگزاری کارگاه آموزشی نماز در بستان و آغاز پذیرش متقاضیان اولویت حج تمتع کاروان‌های خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه

سیدفضل الدین موسوی، نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به صنعتی و رویداد محور بودن خوزستان اظهارداشت: سمینار گرافیک خبری و اطلاع رسانی برای نخستین بار در اهواز برگزار می شود.

وی افزود: پس از شناسایی و آسیب شناسی عرصه روابط عمومی و رسانه ای تصمیم گرفته شد تا این سمینار در 24 بهمن ماه برگزار شود.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان، انعکاس هماهنگ و زنجیره ای اخبار خبرگزاری ها، رسانه ها و روابط عمومی نهاد های دولتی یکی از هدف های برگزاری این سمینار است.

موسوی با اشاره به اهمیت به کارگیری فنا آوری های روز و نوین در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات ابرازداشت: با توجه به برگزاری های نخستین دوره های اینفوگرافیک در خوزستان و استقبال مناسب و گسترده روابط عمومی ها از آن، بحث گرافیک خبری به شیوه گسترده تری ارائه خواهد شد.

وی بررسی نقش تکنیک های محتوایی و جلوه های دیداری را عنوان اصلی این سمینار عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: به منظور بازدهی بهتر و دریافت نتیجه از برگزاری این سمینار سه کارگاه تخصصی در نظر گرفته ایم که در پایان مدرک معتبر نیز به حاضران اعطا می شود.
 نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان در تشریح کارگاه های مورد نظر گفت: کارگاه اول به عنوان کارکرد های اینفو گرافیک در روابط عمومی و به استادی سید منصور میرطاهری رییس مرجع تخصصی اینفوگرافیک فارسی برگزار می شود.

موسوی همچنین بیان داشت: کارگاه دوم نیز با موضوع بصری سازی اطلاعات و اخبار به استادی دکتر مریم سلیمی نویسنده کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان بر پا می شود و در آخر هم کارگاه تدوین کمپین های تبلیغاتی  به مدرسی دکتر حسین وظیفه دوست رییس انجمن علمی بازاریابی ایران را خواهیم داشت.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان تصریح کرد: حضور این اساتید دانشگاه فرصت بسیار مناسبی برای به روز آوری علم ارتباطات میان مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها در استان ما محسوب می شود.

وی در پایان ابرازداشت: این سمینار با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار می شود.

گفتنی است، سمینار گرافیک خبری و اطلاع رسانی روز شنبه 25 بهمن ماه در تالار اجتماعات نفت واقع در نیوسایت برگزار می شود.

اعلام برنامه های دهه فجر بنیاد شهید رامشیر

عباس بنی‌اسد، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران رامشیر بیان این که دیدار روزانه از خانواده ایثارگران در صدر برنامه‌های دهه فجر اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامشیر قرار خواهد داشت، افزود: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با مضامین شهدای انقلابی در سالن اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامشیر از دیگر برنامه‌های این اداره خواهد بود.

وی با اشاره به این که 16 بهمن با همراهی جمعی از مسؤولان شهرستان عطرافشانی و گل‌افشانی گلزار شهدای بخش مشراگه شهرستان رامشیر را خواهیم داشت، گفت: 21 بهمن کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای خانواده ایثارگران شهرستان رامشیر برگزار می‌شود.

بنی‌اسد در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی خیاطی، مسابقات ورزشی و جشنواره غذا برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان رامشیر خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی نماز در بستان

کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی با موضوع نماز و با حضور حجت‌الاسلام ساری اصل، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان دشت آزادگان برگزار شد.

موسوی، رییس اداره آموزش و پرورش بستان در این باره گفت: در این کارگاه که با حضور جمعی از اولیا به همراه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم برگزار شد، حجت الاسلام ساری‌اصل درخصوص اهمیت نماز و نقش سازنده آن در اخلاق و رفتار انسان مطالبی عنوان کرده و در ادامه به سؤالات شرعی دانش‌آموزان پاسخ داد.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی نماز با محوریت برطرف کردن شبهات نماز و پاسخگویی به احکام در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. 

آغاز پذیرش متقاضیان اولویت حج تمتع کاروان‌های خوزستان

ناصر حویزاوی اظهارداشت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع که تا 15 اسفند 84 در یکی از شعب بانک‌ ملی ودیعه‌گذاری کرده‌اند مشمول تشرف بوده و باید برای ثبت‌ نام در کاروان‌های حج تمتع اقدام کنند.

وی بیان کرد: مشمولان تشرف به حج 94 در استان خوزستان از امروز 4 بهمن ساعت 9 ثبت‌ نام خود را قطعی کنند و این ثبت‌ نام به دو صورت حضوری و مجازی با مراجعه به کاروان‌های شهرستان‌ها و مراجعه به سامانه haj94.haj.ir در ظرفیت پنجاه درصد ثبت‌ نام غیرحضوری خود را به انجام برسانند.

حویزاوی با بیان اینکه ودیعه‌گذاران حج تمتمع 94 در استان خوزستان می‌توانند در 19 کاروان اعلام شده در سراسر استان برای تکمیل ظرفیت نزدیک به سه هزار زائر اقدام کنند، گفت: حج تمتع 94 زائران استان خوزستان مدینه بعد خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: چنانچه در زمان تعیین شده(یک هفته) ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل نشود سازمان حج و زیارت اولویت‌های بعدی را اعلام خواهد کرد. بر این اساس دارندگان قبوض دارای اولویت حتماً در مدت مقرر به کاروان‌ها مراجعه کنند./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات