۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۴۲۸۹۱
مبلغ دینی:

افرادی که ظلم را می پذیرند در گناه ظالمان شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که زیر بار ظلم رفتن حرام است، گفت: ظلم پذیر ظالم را تقویت و موجب می شود تا ظالم نسبت به به دیگران نیز ظلم کند که تحمل کننده ظلم در گناه آن شریک است.
 جهنم جاي ظالم و حاميان ظلم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید علی اصغر فخر، مبلغ و کارشناس دینی یک شنبه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان با اشاره به این که زیر بار ظلم رفتن حرام است، افزود: ظلم پذیر ظالم را تقویت و موجب می شود تا ظالم نسبت به به دیگران نیز ظلم کند که تحمل کننده ظلم در گناه آن شریک است.

 

وی افزود: برخی از گناه کاران و خلاف کاران با این توجیه که خدا بخشنده و الرحمن الراحیم است، گناه و کار خلاف خود را توجیه می کنند و این درحالی است که خداوند در قرآن گناهکاران را به عذاب الهی بشارت داده است.

 

حجت الاسلام فخر همچنین با اشاره به این که ناامیدی از لطف و بخشش خداوند نیزگناه محسوب می شود گفت: ماهیت سؤالات در عالم آخرت با ماهیت سؤالات در این دنیا متفاوت است.

 

این مبلغ دینی ادامه داد: در این دنیا می توان با دروغ و سفسطه از جواب دادن به سؤالات طفره رفت، اما در آخرت تمام اعضاء و جوارح ما به حرف در می آیند و اعمال و کردار ما را بازگو می کنند.

 

وی با اشاره به این که در آخرت علاوه بر اعضای بدن انسان، زمین نیز در پیش گاه خداوند پاسخ خواهد داد، گفت: هیچ کدام از رفتارهای ما از خداوند قادر توانا پنهان نخواهد ماند و ماباید همه اعمالمان خود را جوابگو باشیم.

 

حجت الاسلام فخر یاد آورد: خداوند در قرآن کریم می فرماید انّ الدّار الأخرة لهی الحیوان به این معنی که بخشی از حیات ما در این دنیا است اما حیات اصلی ما زندگی در عالم آخرت خواهد بود.

 

این مبلغ دینی از حق الناس، حق الله و حق النفس به عنوان سه گروه از گناهان انسان دانست و یادآورشد: حق الناس گناهی است که خداوند متعال نیز خود را مجاز به بخشش این گناه نمی داند.

 

وی گفت: متأسفانه بی توجهی به اصول اسلامی کسب و کار باعث شده برخی درآمد های خلاف شرع خود را مشروع دانسته و با ادامه کارهای خلاف خود شانس بازگشت خود را از دست بدهند.

 

این مبلغ دینی یاد آورشد: قبل از شروع هر کسب و کاری باید با مقدمات و مبانی اسلامی آن آشنا شد، در غیر اینصورت، حلال و حرام خدا قاطی شده و سبب گناه و معصیت خواهیم شد.

 

حجت الاسلام فخر با اشاره به کریم بودن اهل بیت(ع) گفت: توسل به خاندان اهل بیت(ع) می تواند حلال مشکلات باشد و دوری از این خاندان اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(س) ما را از مسیر مستقیم دور خواهدکرد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات