۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۲۰۲
به میزبانی حوزه هنری استان قم؛

نشست اقتباس دراماتیک از قرآن برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست از سلسه نشست‌های تخصصی «اقتباس دراماتیک» با موضوع اقتباس از قرآن صبح پنجشنبه 9 بهمن ماه 1393 در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست اقتباس دراماتیک از قرآن برگزار می‎شود. این نشست به میزبانی حوزه هنری استان قم نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتباس دراماتیک است.

 

اقتباس از متون دینی در قالبهای مختلف هنری و ادبی همیشه به عنوان یکی از شیوه‌های سترگ و خطیر در حوزه آفرینش‌های هنری و ادبی مطرح بوده است. بی‌تردید اقتباس از کتاب‌های آسمانی با توجه به ویژگی‌ها و حساسیت‌های مختلفی که نسبت به این آثار وجود دارد بایستی با در نظرگرفتن همه جوانب محتوایی و شکلی امر باشد و در عین حال از ساختاری متناسب در عرصه هنر و ادبیات نیز پیروی کند تا هم ارزشهای قدسی متن محفوظ بماند و هم آفرینش هنری به شکلی زیبا و قابل قبول ارائه گردد.

 

در همین راستا نخستین نشست از سلسه نشست‌های تخصصی «اقتباس دراماتیک» با موضوع اقتباس از قرآن صبح پنجشنبه 9 بهمن ماه 1393 در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود. این نشست تخصصی با حضور دکتر محمد علی خبری  عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و استاد ادبیات نمایشی دانشکده صدا و سیما قم  همراه خواهد بود. علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت 10 صبح پنجشنبه به نشانی خیابان صفائیه، کوچه 23، پلاک 8 مراجعه نمایند.


دوره اقتباس دراماتیک شامل سه نشست پژوهشی با عناوین «اقتباس دراماتیک از ادبیات کهن»، اقتباس دراماتیک از ادبیات معاصر» و «اقتباس دراماتیک از قرآن» است. در بخش کارگاه‏های آموزشی این دوره، هنرجویان و علاقمندان طی جلساتی زیر نظر اساتید مجرب، به تجربه‏هایی عملی در خلق متون نمایشی، فیلم‌نامه (داستانی و انیمیشن) و طرح نمایشی خواهند پرداخت.
/830/303/م

ارسال نظرات