۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۴۳۲۴۶

برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران همزمان با دهه فجر در ساری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان، 13 بهمن‌ با حضور 645 ناشر در ساری برپا خواهد شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه شامل بیش از 50  هزار عنوان کتاب است و تا 19 بهمن میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.  

 

وی، کتاب توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتقای سطح آگاهی، افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی و توجه افکار عمومی به تازه‌های کتاب را از مهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب استان دانست و افزود: از برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه کتاب می‌توان به آیین رونمایی از کتاب، تجلیل و قدردانی از چهره شاخص فرهنگی استان و ویژه‌برنامه‌ شب‌های فرهنگی به مناسبت ایام دهه فجر اشاره کرد. 

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این نمایشگاه خاطرنشان کرد: کتاب‌های این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

وی حضور و تنوع ناشران در نمایشگاه‌های کتاب را مورد توجه دانست و گفت: یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب مازندران به‌روز و متنوع است و در این نمایشگاه در حوزه اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد و امکان جست‌وجوی کتاب و ناشر در غرفه اطلاع‌رسانی نمایشگاه وجود دارد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه‌های استانی کتاب یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین رویدادهای فرهنگی استانی به شمار می‌آیند، فرصت مناسبی برای دوستداران کتاب به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و اهالی فرهنگ است تا کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند و با تازه‌های نشر آشنا شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که دین ما بر مبنای کتاب است، تصریح کرد: ‌جایگاه کتاب در دین ما مشخص است و ائمه اطهار(ع) هم به این موضوع سفارش کرده اند.

 

وی احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

 

وی با بیان این که مردم مازندران هر ساله استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب دارند، گفت: حضور مردم در نمایشگاه کتاب را هر ساله به شکل مطلوب شاهد هستیم.

 

مدیر کل ارشاد مازندران دین مبین اسلام را دین کتاب، اندیشه و تعقل دانست و با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات