۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۳۲۷۷
استاد حوزه علمیه بابل:

ترویج سیره نبوی مهم ترین رسالت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم ترویج سیره حقیقی پیامبر تاکید و آن را وظایف مسلمانان برای نشان دادن چهره حقیقی پیامبر عنوان کرد و افزود: یکی از راه های مقابله با اهانت به ساحت پیامبر، وحدت در سایه پیامبر رحمت و نشان دادن چهره حقیقی ایشان برای جهانیان است
سيره نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام  مهدی محمودیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع طلاب بخش لاله آباد بابل با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام بر لزوم شناخت بیشتر جامعه اسلامی از پیامبر تاکید کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام اگر چه در این دوران فیزیکی حضور ندارند، اما معنویت ایشان همواره وجود دارد و خوب است ما مسلمانان برای مقابله با توطئه دشمن شناخت بیشتری از پیامبر پیدا کنیم.

 

وی با تشریح واژه و لقب رحمت للعالمین برای پیامبر گرامی اسلام افزود: کلمه رحمت در رحمت للعالمین نکره است و دلالت بر عظمت دارد و برای شناخت بیشتر پیامبر اسلام 50 صفحه از کتاب کلیات حدیث قدسی در خصوص ختمی مرحمت مورد مطالعه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، دوست داشتن پیامبر اسلام را از نشانه های ایمان بیان و خاطرنشان کرد: بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) اگر کسی فردی را در راه خدا دوست داشته باشد و یا فردی را در راه خدا دشمن بدارد و در راه خدا انفاق کند ایمانش کامل است.

 

وی ادامه داد: محبوبترین فرد و مخلوق در نزد خداوند پیامبر اسلام است که خداوند او را حبیب و دوست نزدیک خود بیان فرمود و به همین دلیل باید عالی ترین درجه دوست داشتن ما در بین مخلوقات پیامبر اعظم باشد.

 

حجت الاسلام محمودیان با بیان این که دوست داشتن شخصیتی والا موجب می شود که انسان از رفتار و منش او پیروی کند، تصریح کرد: پیامبر اسلام به عنوان انسان کامل باید الگوی همه جانبه مسلمانان باشد و مسلمانان شناخت کامل از ایشان پیدا کنند.

 

وی با اشاره به این که باید قدردان نعمت بزرگ الهی به خاطر قرار گرفتن در دین پیامبر خاتم باشیم، اذعان کرد: برخورداری از هدایت الهی و درک لذت معنوی و دستیابی به بصیرت و روشنایی از آثار محبت خداوند است و عالی ترین درجه این محبت در مسلمانی ما نمود پیدا می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از آثار محبت حقیقی به پیامبر را ایجاد دوستی های عمیق بین مسلمانان و وحدت آنها دانست و گفت: ما پیامبر را به خاطر خداوند دوست داریم و به همین دلیل دوستی مؤمن به مؤمن دیگر برای خداوند از بزرگترین شعبه های ایمان است و در رأس آنها دوست داشتن پیامبر رحمت و مهربانی است.

 

وی ادامه داد: کسانی که به نام پیروی از پیامبر دیگر مسلمانان را مورد تعرض قرار می دهند از درجه ایمان ساقط هستند.

 

حجت الاسلام محمودیان به عقلانی بودن محبت و دوستی از نگاه اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند قوایی به ما داده که از آن قوا تعبیر به بغض و محبت می کنند و اجازه نداریم هر کجا  نفسمان خواست این دو قوه را به کار ببریم و به عنوان مثال نه تنها نباید به پدر، مادر، برادر، خواهر، نزدیکان، مسلمانان و مؤمنان بغض داشته باشیم  و بالعکس باید حب و دوستی را ابراز کنیم.

 

وی بر لزوم ترویج سیره حقیقی پیامبر تاکید و آن را وظایف مسلمانان برای نشان دادن چهره حقیقی پیامبر عنوان کرد و افزود: یکی از راه های مقابله با اهانت به ساحت پیامبر، وحدت  در سایه پیامبر رحمت و نشان دادن چهره حقیقی ایشان برای جهانیان است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات