۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۴۳۷۲۱
حجت الاسلام شاکری:

جامعه المصطفی یک مرکز آموزشی و پژوهشی قرآن محور است

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که این مجتمع آموزشی پژوهشی یک مرکز آموزشی قرآن محور است، گفت: تمامی طلاب این مرکز آموزشی به‌ محض ورود در ابتدا حداقل 20 واحد آموزش قرآنی را می‌گذرانند.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ رضا شاکری، معاون تربیتی فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت وگوی ویژه خبری شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که ابتکار ساختاری و نام مجتمع آموزشی بین‌المللی جامعه المصطفی العالمیه از پیشنهاد‌های ویژه رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: در سراسر دنیا 60 نمایندگی فعال داریم که در این میان ساختار اداری و آموزشی سوریه و لبنان همانند ایران پایه‌ریزی شده است.

 

 

حجت‌الاسلام‌ شاکری با بیا ن این‌که از میان طلاب جذب ‌شده فقط 20 درصد آنها ایرانی هستند، گفت: 80 درصد طلاب خارجی بوده و با هدف تربیت بومی مبلغ برای کشورهای اسلامی در ایران آموزش می‌بینند.

 

 

وی افزود: مجتمع آموزشی پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه یک مرکز آموزشی قرآن محور است و تمامی طلاب این مرکز آموزشی به‌ محض ورود در ابتدا حداقل 20 واحد آموزش قرآنی را می‌گذرانند.

 

 

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الصطفی العالمیه با بیان این‌که تفسیر و قرائت قرآن کریم از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی این مرکز است، عنوان کرد: در این مرکز سعی شده بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب تلاش ما بر این است که محور آموزش ما همان امانات حدیث ثقلین که اهل بیت(ع) و قرآن است باشد.

 

 

حجت‌الاسلام‌ شاکری با بیان این‌که این در مسابقات بینن المللی قرآن این مرکز بیش از 13 هزار طلبه شرکت کرده اند، اظهار کرد: این طلاب خارجی بعد از آشنایی به معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) به ‌عنوان یک مبلغ خوب در کشور خود بسیار مفید واقع می‌شوند.

 

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این‌که از 82 ملیت در مسابقات قرآن این مرکز آموزشی شرکت کرده اند، عنوان کرد: امسال آیت‌الله جوادی آملی  را به ‌عنوان الگوی قرآنی به طلاب معرفی کرده ایم که البته هر سال یکی از علمای بزرگ را به همین سنت به ‌عنوان الگو به این طلاب معرفی می‌کنیم.

 

 

وی افزود: ما در جامعه المصطفی العالمیه در آموزش خود در حقیقت خانواده محور عمل کرده‌ایم و این بدان معنا است که حتی فرزندان و همسرانشان را هم آموزش می‌دهیم.

 

 

حجت‌الاسلام‌ شاکری با بیان این‌که 7 هزار دانش‌آموز از فرزندان طلاب را ما با معارف قرآنی در آموزش‌های خود آشنا ساخته‌ایم، گفت: حوزه علمیه خواهران از برادران تفکیک ‌شده است.

 

 

وی ادامه داد: همسران طلاب که مدرک دیپلم دارند می توانند در جامعه المصطفی به تحصیل بپردازند ولی خواهرانی که مدرک آنها از دیپلم پایین تر است در مرکز آموزشی آزاد به آموزش معارف دینی به آنان می‌پردازیم تا در کنار همسران خود بتواند به تبلیغ بپردازند./837/پ202/ف

ارسال نظرات