۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۳۷۹۳
در کربلای معلی؛

نماینده بعثه‌ رهبری با تولیت حرم حسینی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، در دیدار با تولیت عتبه حسینی در مورد تعامل بیشتر خادمان عتبات عالیات در عراق و ایران، گفت: ارتباط و تعامل خادمان اهل بیت (ع) و استفاده از تجارب یکدیگر زمینه خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زائران را فراهم می‌کند.
ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي‌روحاني با حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدي كربلايي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی و تولیت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام( دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی و کارشناس مسؤول امور روحانیون بعثه کربلا نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین «نجف نجفی روحانی» از مهمان نوازی مردم و دولت عراق به ویژه تولیت عتبات عالیات در اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

وی در این دیدار با ارایه گزارشی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در عراق برای زایران ایرانی، بیان داشت: جلسات روحانیون کاروانهای ایرانی در کربلا و نجف به طور مرتب برگزار می‌شود و در این جلسات نسبت به رعایت نظم و انظباط و رعایت مقررات کشور عراق به ویژه در عتبات عالیات از سوی زایران ایرانی تاکید می‌شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در مورد تعامل بیشتر خادمان عتبات عالیات در عراق و ایران، اظهار داشت: ارتباط و تعامل خادمان اهل بیت (علیه‌السلام) و استفاده از تجارب یکدیگر زمینه خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زایران را فراهم می‌کند.

وی حضور قاریان بین المللی در عتبات عالیات را برای تشکیل محافل انس با قرآن برشمرد و افزود: در طول سال قاریان بین المللی به عتبات عالیات تشرف پیدا می‌کنند و اگر برنامه ریزی برای تشکیل محافل قرآنی صورت پذیرد زایران استفاده بیشتری خواهند برد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ «مهدی کربلایی» تولیت عتبه حسینی با مهم برشمردن فرهنگ زیارت بر رعایت آداب زیارت ورعایت نظم در حرم‌های مطهر تاکید کرد و اظهار داشت: زایران هنگام زیارت نباید با صدای بلند مزاحم دیگران شوند.

وی خدمت به زایران را توفیق الهی برشمرد و بیان داشت: فضا برای زیارت زایران در عتبات عالیات مناسب است و باید تلاش شود تا آنها بهره کافی را از این فضای معنوی ببرند.

وی پیشنهادهای ارایه شده از سوی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق را مناسب ارزیابی کرد و مقرر شد پیشنهادهای ارایه شده پیگیری گردد.

در این دیدار «شکرالله طاهری«سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز گزارشی از روند حضور زایران ایرانی و پی گیری مشکلات آنها ارایه داد./840/د102/ی

ارسال نظرات