۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۳۸۸۵
مدیر کل اوقاف اردبیل:

ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی را رفع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و اماکن متبرکه، گفت: ترویج فرهنگ فاطمی به ویژه در بحث حجاب و عفاف در جامعه بسیاری از آسیب های اجتماعی در این زمینه را از بین می برد.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستانه ایام فاطمیه در اردبیل، خاطرنشان کرد: برای استان اردبیل فخر و شرف است که عمده موقوفات و نیات واقفان مربوط به کارهای معنوی و نشر معارف فاطمی، علوی و حسینی باشد.

 

وی افزود: چندین سال است که با هدف برآورده کردن نیات واقفان در ترویج فرهنگ فاطمی سوگواره‌های یاس نبوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یک شخصیت منحصر به فرد و بانوی اول دو عالم بوده و بر همه زنان مسلمان واجب است در هر زمینه‌ای به ویژه در رابطه با حجاب، عفاف و پاکدامنی ایشان را الگوی تمام عیار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ فاطمی به ویژه در بحث حجاب و عفاف در جامعه و در بین دانش آموزان و دانشجویان دختر بسیاری از آسیب های اجتماعی در این زمینه را از بین می برد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و حق حضرت علی (ع) یک بانوی نمونه است، گفت: شان حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد پیامبر اسلام (ص) آنقدر زیاد است که بارها ایشان را پاره تن خود و جزئی از وجود خود دانسته‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه طبق سنوات گذشته باید سوگواره یاس نبوی به طرز با شکوهی برگزار شود، افزود: این مراسم ملی و بزرگ در امامزاده‌های شاخص استان اردبیل با برنامه‌ریزی دقیق و با حضور مبلغان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود و همه دست‌اندرکاران برگزاری این سوگواره با تمام وجود تلاش خواهند کرد که مردم و زائران و دوستداران اهل‌بیت و عصمت طهارت از این برنامه‌ها نهایت استفاده را ببرند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، افزود: در راستای منویات نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه این برنامه‌ها اجرایی می‌شود و از محل نیات واقفان و موقوفات مربوط به برگزاری مراسم حضرت فاطمه زهرا (س) در این سوگواره استفاده می‌شود

 

وی تصریح کرد: علما و مبلغان و حتی هیأت امنای اماکن متبرکه باید از ظرفیت مراکز قرآنی و حتی امامزادگان و مساجد جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ حسنه وقف به ویژه وقف مشارکتی استفاده کنند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات