۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۴۱۵۵
حجت‌الاسلام رنجبر:

دستاوردهای انقلاب با حرکت در مسیر ولایت حفظ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که راه رسیدن به کمال بی‌تعلقی به دنیا و حرکت در مسیر ولایت است، گفت:‌ دستاوردهای انقلاب اسلامی با حرکت در مسیر ولایت حفظ می‌شود.
حجت الاسلام رنجبر - سمت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر، کارشناس رسانه ملی، روز گذشته در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این‌که تعلق مانند رنگ است و به هر جا که بچسبد مانند رنگ دیر پاک می‌شود، گفت: انسانی که به چیزی تعلق‌خاطر ندارد آزاد است و انسان آزاد می‌تواند دیگران را هم به خاطر آزادی خود آزاد کند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) از آنجایی‌که آزاد بود و تعلق به غیر خدا نداشت توانست سایر انسان‌ها را آزاد کند؛ به همین سبب است که حافظ می‌گوید من غلام این انسان‌ها هستم.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که انسان‌های بی تعلق و آزاد همت‌های بلندی دارند، گفت: انسان‌های آزاده با همت بلند می‌توانند سرنوشت هزاران نفر و بشریت را تغییر دهند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر بابیان این‌که انسان باید مانند پر پرندگان باشد، ادامه داد: همان‌طور که پر پرندگان اگر در آب یا چیزی فرو برده شود خیس نمی‌شود، انسان هم باید همین‌گونه باشد و در زندگی خود از تعلق‌خاطر به غیر خدا رها شود و امام خمینی(ره) در دنیا به هیچ‌چیز به‌غیراز خداوند تعلق‌خاطر نداشت؛ به همین سبب موفق به تحمل سختی‌ها در قیام علیه حکومت طاغوت شدند.

 

وی با اشاره به این‌که ما هم اگر می‌خواهیم راه کمال را طی کنیم باید مانند حافظ غلام انسان‌های آزاد باشیم، اظهار کرد: انبیا و اولیا و ائمه و ولی‌فقیه همان انسان‌های آزاده و بی تعلق‌خاطر هستند براین اساس است که ما اگر در مسیر آن‌ها حرکت کنیم به‌طور یقین به پیروزی خواهیم رسید که در کشور ما از این اصل به‌عنوان اصل ولایت مداری یاد می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: حافظ با این دو بیت شعر به ما می‌آموزد که راه رسیدن به کمال بی تعلقی به دنیا بوده و حرکت در مسیر ولایت است و به ما نشان می‌دهد اگر در زندگی خود به جایگاهی رسیده و شعرش دارای رنگ بو شده به علت همین بی تعلقی و اطلاعت از انسان‌های بی تعلق یعنی اهل‌بیت(ع) است.

 

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به این‌که حافظ حکیم است و راه رهایی از تعلقات دنیوی را به ما گوشزد می‌کند، گفت: انسان‌هایی که تعلق‌خاطر دارند در معرکه‌های سخت ‌پایشان سست می‌شود و نمی‌توانند در مسیر کمال با موفقیت حرکت کنند.

 

وی یادآور شد: برای این‌که بتوانیم انقلاب و دستاوردهای آن را حفظ کنیم باید همچنان که حافظ می‌گوید در مسیر ولایت و رهبری اهل‌بیت و نایبان ایشان حرکت کنیم؛ زیرا تنها راهی که ما را به مقصد خواهد رساند همین راه است./837/پ202/ی

ارسال نظرات