۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۴۴۱۹۲
امام جمعه بجنورد:

حضور و بصیرت مردم پشتوانه اصلی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام خمینی(ره) مردم را پشتوانه اصلی انقلاب مطرح می کردند، گفت: در حال حاضر نیز حضور و بصیرت مردم پشتوانه و نقطه قوت اصلی انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله 12 بهمن در بجنورد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با بینش والا و بصیرت دینی جریان انقلاب را رهبری کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم ایران به یادگار گذاشت.

 

وی اضافه کرد: امام راحل(ره) با درس گرفتن از قرآن و آموزه های اسلامی مؤفق به دشمن شناسی و هدایت مردم شد و در طول مبارزات انقلابی نیز هیچ گاه به جنگ معلول نرفت بلکه با علت اصلی ظلم و ستم مبارزه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام خمینی(ره) رأس و ریشه نظام شاهنشاهی را نشانه گرفت و با آن مبارزه ای اساسی کرد، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در تمام دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم را به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب مطرح می کرد و ملت ایران را بیشتر و بهتر از همه شناخته بود به همین دلیل نیز روی آنها حساب ویژه ای باز کرد.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) در دوران مبارزه بارها اعلام می کرد که عامل تمام مشکلات کشور رژیم شاهنشاهی است که حقوق ملت را تضییع کرده و آنها را به حساب نمی آورد به همین دلیل نیز به مبارزه به رژیم پرداخت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد تا سرانجام ملت ایران به جایگاه اصلی خود رسیدند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی امام راحل را انسانی پربرکت دانست که پس از 15 سال تبعید با دست ‌پر به وطن بازگشت و در سخنرانی بهشت ‌زهرا(س) نیز اعلام کرد که با پشتیبانی مردم دولت تعیین می‌کند و ملت را به سرافرازی و بزرگواری خواهد رساند.

 

وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و استحکام نظام، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود درباره مردم ایران گفت: مردم ما از مردم زمان پیامبر و فرزندانش بهترند، چرا که مردم آن زمان از وجود امام معصوم در کنارشان بهره می‌بردند اما مردم زمان ما در عصر غیبت دست به اقدامات بزرگ زده‌اند و این نشان دهنده اوج شناخت امام(ره) از مردم ایران بود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر نیز حضور و بصیرت مردم پشتوانه و نقطه قوت اصلی انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که می بایست قدر این انقلاب و نظام را بدانیم و در ثبات آن بیش از پیش تلاش کنیم، اضافه کرد: جوانان باید قدر انقلاب را بیشتر از ما بدانند چرا که ما در زمان تاریکی و ظلم به دنیا آمدیم ولی آنان برخلاف ما در زمان نور متولد شده اند و از ابتدا در نظامی اسلامی رشد کرده اند.

 

به گفته وی، حضور پرشور جوانان در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود نشان دهنده بیعت آن ها با آرمان های امام(ره) و انقلاب بوده و گواه این است که نسل جدید کشور همچنان دنباله رو اهداف انقلاب هستند.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با اراده خداوند، پشتیبانی رهبری و حضور مردم به پیروزی رسید، اضافه کرد: اگر لطف و عنایت باری تعالی نبود به یقین با آن شرایط خفقان حاکم بر کشور انقلاب به پیروزی نمی رسید.

 

وی با اشاره به این که در بیش از سه دهه گذشته نظام اسلامی موفقیت ها و دستاوردهای فراوانی داشته است، افزود: مردم ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند و در این راستا باید تمامی مسؤولان دست به دست هم داده و برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب تلاش کنند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات