۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۴۴۳۶۶

بهره برداری از 230 پروژه شهرداری مشهد همزمان با ایام الله دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ شهردار مشهد، از بهره برداری 230 پروژه شهری با اعتباری بالغ بر 968 میلیارد ریال خبر داد و گفت: احداث 144 مسجد و مدرسه علمیه آیت الله قائنی از جمله این پروژه ها است.
بهره برداری از 230  پروژه شهرداری مشهد همزمان با ایام الله دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صولت مرتضوی، شهردار مشهد، در نشست خبری پیش از ظهر امروز در محل شهرداری مشهد، گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولی در تمدن و تاریخ بشریت  و طرحی نو بود که بنیانگذار انقلاب با استفاه از آیات الهی و آموزه های  قرآنی در جغرافیای سیاسی جهان تألیف کرد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی تمدن اسلامی را باز تعریف کرد و پیرایه ها را از دامن تمدن اسلامی برگرفت و همچنین نسخه عملیاتی و ممتاز را از آموزه های دینی به دنیا معرفی کرد که در جغرافیای سیاسی جهان اسلام، انقلاب اسلامی ایران همانند بعثت انبیا اثر گذار بود.

 

مرتضوی، با بیان این که تفکر و اندیشه های امام خمینی (ره) مرزهای انقلاب اسلامی را در نوردیده است، تصریح کرد: در خارج از مرزهای انقلاب اسلامی نیز مودت و اخوت را نهادینه می کند و به همین سبب است که دستگاه های جاسوسی انگلیس و امریکا بر آن شدند تا بین طوایف مسلمان تفرقه بیندازند که با هدایت رهبر معظم انقلاب این فتنه ها خنثی و به خود آن ها برگشت داده شد.

 

شهردار مشهد، در ادامه به پروژه های در دست بهره برداری این نهاد اشاره و اظهار کرد: در حوزه های مختلف 230 پروژه با اعتباری بالغ بر 968 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

مرتضوی از مشارکت شهرداری در احداث 144 مسجد خبر داد و تصریح کرد: از موارد دیگر پروژه ها می توان به افتتاح مدرسه علمیه آیت الله قائنی، 7 مورد افتتاحیه در بخش های مختلف آرامستان ها از قبیل ساختمان اداری پذیرش بهشت رضا، پارکینگ روبروی قطعه شهدا در آرمستان بهشت رضا و احداث قبور پیش ساخته در بلوک 64 به تعداد 3200 عدد، اشاره کرد.

 

وی در خصوص خطوط 2 و 3  قطار شهری، گفت: در ایام دهه فجر عملیات اجرایی حفاری TBM جنوبی تا میدان سعدی به اتمام می‌رسد و امیدواریم در این دهه پایان عملیات اجرایی و سگمنت‌گذاری آن را اعلام کنیم .و نیز BTM  شمالی  در میدان شهدا فعالیت خود را آغاز کرده است و برنامه ریزی می‌شود تا قبل از اتمام سال عملیات اجرایی خط 3 قطارشهری مشهد نیز شروع شود.

 

مرتضوی به پروژه توسعه خط یک قطارشهری مشهد اشاره و اظهار کرد: عملیات عمرانی توسعه خط یک قطارشهری تا فرودگاه تقریبا به انتها رسیده است و امیدواریم در سه ماهه اول سال 94 به بهره‌برداری برسد.

 

شهردار مشهد در ادامه به دیگر پروژه‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های کمربند جنوبی، کمربند سبز شمالی و جنوبی، هفت حوض و بولوار نماز در حال اجرا است./1310/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات