۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۴۴۷۶۹
مدیر حوزه علمیه خواهران:

فضای ناسالم برخی مراکز علمی نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که فضای ناسالم برخی مراکز علمی نگران کننده است، گفت: امروز حوزه های علمیه باید نگرانی هایی که در مباحث علمی و فرهنگی کشور وجود دارد را رفع کنند.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري، مدير منطقه پنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلا علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران استان در بابل با بیان این که دین باید از سوی شاگردان امام صادق(ع) و حضرت زهرا(س) در جهان به اهتزار در آید، گفت: حوزه های علمیه در شرایط حساس کنونی رسالت سنگینی در دفاع از مبانی دینی عهده دار است.

 

وی با بیان این که امروز درها برای جذب فرزندان ما در آموزش و پرورش و سایر مراکز آموزش عالی باز شده است، افزود: حوزه های علمیه باید تلاش خود را برای جذب نسل نوجوان برای تحصیل در حوزه های علمیه بیشتر کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که فضای ناسالم برخی مراکز علمی نگران کننده است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه باید نگرانی هایی که در مباحث علمی و فرهنگی کشور وجود دارد را رفع کنند.

 

حجت الاسلام غفاری همچنین به ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه خواهران از 25 بهمن ماه در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این ثبت نام تا فروردین ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه برادران و خواهران دو سنگر دفاع از اسلام ناب هستند، گفت: مأموریت های این دو حوزه همان انجام رسالت نبوی و دفاع از کیان اعتقادات و اخلاق جامعه است.

 

حجت الاسلام غفاری رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که جنگ ما امروز از مرزهای جغرافیایی گذشته است، افزود: امروز دیوارها برداشته شده و میدان جنگ پیچیده تر و عملی تر شده است.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز دشمن با بسیج همه امکانات به جنگ ما آمده است، افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده سرانه اطلاعات در فضای مجازی برای هر فرد  هشت گیگ است و طلاب باید سهم خود را از این اطلاعات افزایش دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات