۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۹۸۸

آغاز دوره تکمیلی تربیت مربی قرآن کودک در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان گفت: دوره تکمیلی تربیت مربی قرآن کودک ویژه خواهران قرآن آموز شهرستان کاشان به مدت سه روز آغاز شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین شهرستان کاشان چهارشنبه شب درگفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این دوره تکمیلی به همت مؤسسه امیرالمومنین کاشان بعد از اتمام دوره مقدماتی تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان با حضور یکصد نفر از خواهران قرآن آموز در قالب طرح ملی آموزش تخصصی قرآن کریم به مدت سه روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از چهارشنبه 15 بهمن آغاز شده است.   

 

وی، ارائه مطالب و آموزش های نوین و ابتکاری در زمینه فرزند پروری مثبت، افزایش مهارت مربیان در زمینه برخورد با مشکلات رفتاری کودکان بر اساس آموزه های دینی، آشنایی با مشکلات و بد رفتاری های کودکان و ارائه مطالب مفید و کاربردی در جهت رفع آن و بهبود ارتباط مربی با کودک و کاهش مشکلات رفتاری کودکان در کلاس و منزل مهم ترین اهداف برگزاری این دوره اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده، روانشناسی چگونگی برخورد با کودکان و مشکلات را از عناوین دورس تکمیلی این دوره اعلام کرد و یاد آورشد: سر فصل های آموزشی این دوره از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و در 24 ساعت تعریف شده است.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین با اشاره به این که این دوره ویژه خواهران رده های سنی 20 تا 35 سال است افزود: این دوره با تدریس مهدی فاضلی فعال کشوری در زمینه کودک و با اعطای گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه برضرورت و اهمیت این دوره  تأکید کرد و با با اشاره به حدیث شریف ‹‹العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر›› گفت: با توجه به یافته های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد، از این رو نیاز است که آموزش های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم و در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.

 

وی یاد آور شد: برگزاری دوره کار ورزی به مدت یکصد ساعت پس از اتمام دوره در مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکت کنندگان، از الزامات این دوره خواهد بود و اعطای گواهی نامه پایان دوره از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امتیازات این دوره است که چگونگی آزمون آن شامل ارائه فعالیت های عملی از سوی فراگیران در زمان برگزاری دوره و آزمون عملی در پایان دوره خواهد بود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات