۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۴۵۱۱۲
امام جمعه فاروج تأکید کرد؛

ستادهای نماز جمعه از فعالیت حزبی دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر این که ستادهای نماز جمعه می بایست از فعالیت حزبی و گروهی اجتناب کنند، گفت: اعضای این ستادها باید مبین منویات رهبر معظم انقلاب و مدافع انقلاب و اسلام باشند.
حجت الاسلام قليزاده - گردهمايي مسؤولان ستادهاي نماز جمعه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه استان خراسان شمالی که به میزبانی فاروج برگزار شد، مهم ترین وظیفه اعضای ستادهای نماز جمعه را فراهم کردن شرایط حضور مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و کسب فیض آنها از این عبادت ذکر و اظهار کرد: باید تلاش شود تا برنامه های فرهنگی ستادهای نماز جمعه در استان خراسان شمالی کیفی تر برگزار شوند.

 

وی با تأکید بر این که ستادهای نماز جمعه می بایست در مسیر وحدت و تقویت انسجام مردم حرکت کنند، تصریح کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه باید از فعالیت حزبی و گروهی اجتناب کرده و تلاش کنند رفتار و عملکرد آنها مبین منویات رهبر معظم انقلاب و مدافع انقلاب و اسلام باشد.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه زیر ذره بین قضاوت مردم بوده و علاوه بر نظارت الهی، چشمان بینای جامعه نیز همواره ناظر بر اعمال و رفتار آنها است به همین دلیل این اعضا لازم است در رفتار و گفتار خود دقت بیشتری داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اخلاق، اخلاص و توکل به خدا را از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم اعضای ستادهای نماز جمعه دانست و تصریح کرد: نماز جمعه مرکز تولید علم و برآورده شدن نیازهای فکری، اجتماعی و فرهنگی مردم بوده و تحقق این مهم به برنامه‌ریزی درست و هدفمندسازی ستادهای نماز جمعه در طول هفته نیاز دارد.

 

وی اظهار داشت: مهم ترین فعالیت‌ اعضای ستادهای نماز جمعه‌ کار فرهنگی و اجتماعی است به همین دلیل می بایست کارها و فعالیت‌های ستادهای نماز جمعه رنگ و بوی خدایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تأکید کرد: ستادهای نماز جمعه به گونه ای رفتار کنند که نمازگزاران بعد از حضور در نماز جمعه از حضور خود راضی بوده و برای نماز جمعه هفته آینده لحظه شماری کنند.

 

به گفته وی رفتار با تحکم و عصبانیت از سوی اعضای ستادهای نماز جمعه سبب تضعیف این آیین عبادی سیاسی و روی گردانی مردم از حضور در مصلاها می شود به همین دلیل اخلاق مداری اعضای ستادهای نماز جمعه بسیار اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام قلیزاده حضور فعال ستاد نماز جمعه در مبارزه هوشمندانه و مدبرانه با مفاسد حاصل از تهاجم فرهنگی و ایجاد پایگاه های مشاوره ای در زمینه های مختلف و متناسب با نیاز روز جامعه از جمله مشاوره ازدواج، طلاق، احکام، اقتصادی، تعلیم و تربیت، روانشاسی، کنکور، عفاف و حجاب، ماهواره و ... را برخی از راهکارهای تقویت حضور مردم در نمازهای جمعه برشمرد.

 

وی برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر دعوت و تبلیغ در مدارس، برپایی جلسات پرسش و پاسخ در بین جوانان، تشویق ورزشکاران و نخبگانی که در نماز جمعه شرکت کرده اند،حضور در محافل و اماکن مختلف از جمله در ادارات، مدارس و دانشگاه ها و دعوت مردم به نماز جمعه و ... را از دیگر راهکارهایی عنوان کرد که منجر به برگزاری پرشورتر نمازهای جمعه می شود.

 

گفتنی است، در حال حاضر نماز جمعه در 15 شهر استان خراسان شمالی اقامه می شود و افزون بر این چهار شهر دیگر استان شامل حصار گرمخان در بجنورد، غلامان در شهرستان راز و جرگلان، لوجلی در شیروان و چناران شهر در بجنورد نیز متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات