۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۱۱۵
حجت‌الاسلام آقاتهرانی خبر داد؛

امضای نمایندگان مجلس برای سؤال از وزیر ارشاد/ ابلاغ اخطار شفاهی به جنتی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ارشاد بارها در زمینه‌های مختلف، مورد سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ در خصوص صدور مجوز تک خوانی زن نیز امضاها علیه وی جمع‌آوری شده اما هنوز در حال بررسی در کمیسیون است؛ اخطار شفاهی به وزیر ارشاد ابلاغ شده است.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست‏های جشن انقلاب که پنجشنبه شب در مسجد خاتم الانبیا(ص) شهرک پردیسان قم برگزار شد، با بیان این‌که کارها در گرو وقت مخصوص خودش است، گفت: در نسل اول انقلاب یک فرصت جدی برای جوانان وجود داشت که در بسیاری از انقلاب‌ها و بیداری‌های اسلامی، چنین موقعیتی به وجود نیامده است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که نظام اسلامی به برکت اهل‌بیت معصومین(ع) انجام گرفت، افزود: جوانی مصری با وجود این‌که بسیار فهیم‌تر از مردم کشورهای خاورمیانه هستند، در پاسخ به سوالی در خصوص انقلاب کشورشان می‌گفت؛ این انقلاب به نحو صحیحی به سرانجام نمی‌رسد، چراکه ما خمینی نداریم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اوایل نهضت امام خمینی(ره) بحث ولایت فقیه و ایجاد حکومت اسلامی، جدیتی میان علمای اسلام نداشت؛ به مرور زمان جزوه دروس ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره) میان طلاب انتشار یافت تا به بحثی اصلی در حوزه علمیه تبدیل شد.

 

وی با بیان این‌که امروز ولایت فقیه از کتاب‌ها و جزوات خارج شده و در مرحله عمل به خوبی رویت می‌شود، تصریح کرد: سرعت پیشرفت و رشد علمی و فرهنگی کشور و نیز انسجام میان مسؤولان داخلی با تمام ایراداتی که دارد، از سایر کشورهای دنیا برتری دارد و این به برکت ولایت فقیه رخ داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که در کشورهای خارجی اجازه دخالت به عموم مردم داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برخی می‌پندارند، آن طرف برتری دارد؛ اما ‌باید بدانند که در آمریکا کسی که 50 روز شغلش را از دست دهد، به مرحله‌ای می‌رسد که مجبور شود، زیر پل بخوابد.

 

وی عنوان کرد: زندگی اهل‌بیتی(ع)، چشم و هم چشمی نکردن و انجام صله رحم تأثیر بسزایی در مقابله با مشکلات اقتصادی دارد؛ این در حالی است که چنین شیوه زندگی‌ای در آمریکا جایی ندارد و بسیاری از مشکلات آنان نیز به همین سبب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: ما در تحریم به معنای واقعی کلمه به سر می‌بریم؛ بعضی آقایان خیال می‌کردند که با داستان هسته‌ای تحریم‌ها برداشته می‌شود اما این در حالی است که تحریم‌ها روز به روز نسبت به سابق بیشتر می‌شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضور مردم در مساجد و محافل، صله ارحام و وحدت و انسجام مردمی، بسیار مبارک است و هیچ‌گاه نباید از هم پاشیده شود.

 

وی با تأکید بر این‌که مردم باید دستشان در دست ولایت باشد تا در فتنه‌ها فریب نخورند، بیان کرد: فتنه گر با تمام تلاش خود، فضایی گل‌آلود به وجود می‌آورد تا حق و باطل را مخلوط کرده و حتی خواص را نیز فریب دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که اهل‌بیت معصومین(ع) دست ما را در دست ولی فقیه گذاشته‌اند، تأکید کرد: تمام حملات دشمن به همین نقطه است؛ آن‌ها می‌دانند که اگر فرمول اطاعت از ولی الله و ولی فقیه به هم بخورد، به موفقیت خواهند رسید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روزی مردی از حضرت امیر مؤمنان علی(ع) نسبت به وقایع مظلومیت ایشان سؤال کرد؛ حضرت فرمودند، دریغ از 2 مرد که مرا همراهی کنند؛‌ تنها ماندن من سبب مظلومیتم شد.

 

وی در بخشی از سخنان خود، به سؤالی در خصوص اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا دموکرات است؛ این دو دسته اختلافاتی باهم دارند، جمهوری‌خواهان در خشونت شباهت بیشتری به صهیونیست‌ها دارند اما دموکرات‌ها زیرکی و نرمی خاصی دارند تا بتوانند با سبکی آرام به جلب منافع صهیونیست‌ها و ظلم به مظلومان بپردازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: مردم آمریکای لایتن به سبب ضربه‌های زیادی که خورده‌اند، به دنبال منجی می‌گردند؛ از همین رو، به راحتی با تبلیغ مبلغان اسلامی، مسلمان می‌شدند.

 

وی با اشاره به حادثه 11 سپتامپر، گفت: برج‌های دوقلوی 110 طبقه، مجمع بزرگ‌ترین بازرگانان یهودی بود اما آمریکایی‌ها در راستای اهداف اسلام ستیزی خود، طوری این برج‌ها را منفجر کردند که ساختمان برج به صورت مستقیم ریزش کرده و آسیبی به سایر مناطق شهر نرساند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که من در آمریکا سکونت داشتم و در مسجدی نزدیک برج‌های دو قلو به اقامه نماز می‌پرداختم، یکی از مسلمانان آن منطقه که ناشر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و مفاتیح بود، پس از انفجار برج‌های دوقلو نزد من آمد و گفت؛ در همان هفته‌ای که برج‌های آمریکا منفجر شد، تمام کتاب‌های انبار شده من به فروش رسید.

 

وی به سؤالی در خصوص حواشی صدور مجوز تک خوانی زنان از سوی وزارت ارشاد گفت: وزیر ارشاد بارها در زمینه‌های مختلف، مورد سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و به او تاکید شده است تا در مسائل فرهنگی طبق فتاوای مراجع تقلید عمل کند؛ در خصوص صدور مجوز تک خوانی زن نیز امضاها علیه وی جمع‌آوری شده اما هنوز در حال بررسی در کمیسیون است؛ اخطار شفاهی به وزیر ارشاد ابلاغ شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پاسخ به سؤالی درباره راهبرد جبهه اصول‌گرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امیدواریم که در انتخابات آینده تشتتی میان اصول‌گرایان به وجود نیاید؛ ما هم به دنبال برگزاری جلساتی هستیم تا افراد واحدی به عنوان اصول گرایان واقعی معرفی شوند./997/پ201/ج

ارسال نظرات