۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۴۵۲۵۱
حجت‏الاسلام مصلحی تبیین کرد؛

اوج یافتن اسلام گرایی در سایه اسلام ستیزی‌های غرب

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات دولت دهم با اشارهبه رویکرد اسلام ستیزی فرانسه گفت: این‌گونه فعالیت‌های اسلام ستیزی فرانسه بیشتر سبب مطالعه کتب مسلمانان از سوی سایرین شد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم در سلسله نشست‏های جشن انقلاب که جمعه شب در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرک پردیسان قم برگزار شد، با بیان این‌که تاریخ صد ساله صدر اسلام پیچیدگی‌های زیادی دارد، گفت: پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) یهود به دنبال نفوذ در اقوامی بود که از طریق آن‌ها بتوانند در درون اسلام انحراف به وجود آورد.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به روایتی از حضرت امیر مؤمنان اظهار داشت: بر اساس سوره قدر که می‌فرماید لیلة القدر خیر من الف شهر، الف شهر، 84 سال است و بنی امیه نیز 84 سال حکومت خواهند داشت؛ در نهایت نیز همین اتفاق افتاد و امویان در سال 84 حکومت خود برافتادند.

 

وی افزود: حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در مذاکره‌ای با اسامه درباره مظلومیت شان و عدم دفاع وی فرمودند؛ تو که حقایق را به خوبی می‌دانی، چرا به کمک من برنمی‌خیزی؟ اسامه پاسخ داد من از زمانی که به اشتباه یک مسلمان را کشتم، تصمیم گرفتم دیگر هیچ فردی شهادتین گویی را نکشم. چنین توجیهات سخیفی در فتنه 88 هم به فراوانی اتفاق افتاد و افرادی که حقیقت ولایت فقیه را می‌دانستند از مقابله با سران فتنه سرباز زدند.

 

نقش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه 88

حجت‏الاسلام مصلحی عنوان داشت: در فتنه 88 سرویس‌های اطلاعاتی موساد به عنوان سازمان اطلاعاتی صهیونیست‌ها، سیا در آمریکا و MI6 در انگلیس باهم همکاری کرده و با انجام استراتژی‌هایی ویژه‌ای علیه نظام و به کمک فتنه برخواستند.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این‌که منابع خبری هر دستگاه اطلاعاتی، از مهم‌ترین نوامیس آن است، گفت: در فتنه 88 سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عربی اطراف ایران، تمام خط قرمزهای خود را زیر پا گذاشته و منابع خبری خود را در اختیار سرویس‌ اطلاعاتی ام آی سیکس انگلیس گذاشتند.

 

وی با بیان این که سرویس اطلاعاتی انگلیس دو استراتژی علیه نظام اسلامی را در فتنه‌ها پیش گرفت، گفت: نخستین اقدام آنان استفاده از نخبگان کشور است؛ در ایام فتنه 88 که سفارت انگلیس تعطیل نشده بود، جلسات بسیاری بین سفارت انگلیس و نخبگان ایرانی برگزار شد که در برخی از مواقع به آن‌ها پشت شد اما بعضی افراد نیز با آن‌ها همکاری کردند.

 

حجت‏الاسلام مصلحی به نقل خاطره‌ای از ایام فتنه 88 پرداخت و گفت: من در زمانی که در نظام مسؤولیت داشتم، خبردار شدم که یکی از سرکرده‌های فتنه با سفارت انگلیس جلسه‌ای دارد و وقتی مانع او شدم، می‌گفت ما کار خودمان را می‌کنیم، شما نیز کار خودتان را بکنید.

 

انحراف نخبگان کشور و جذب اراذل و اوباش، مهم‌ترین استراتژی‌های انگلیس

وی با بیان این‌که انگلیس همواره در پی نخبگان نظام اسلامی است تا آن‌ها را به انحراف بکشاند، اظهار داشت: روش‌های مقابله با دشمن همیشه باید در حال تجدید باشد، در غیر این ‌صورت به سرعت از نقطه قوت ما، علیه ما استفاده کرده و آن را به نقطه ضعفی تبدیل می‌کنند.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: دومین استراتژی انگلیس علیه نظام اسلامی در فتنه‌ها، استفاده از اراذل و اوباش است؛ در فتنه 88 نیز بسیاری از معترضانی که به خیابان آمده بودند، اراذل و اوباش‌هایی بودند که به نوعی فریب خورده بودند.

 

وی با اشاره به دشمنی سرسخت انگلیس با مسلمانان خاطرنشان کرد: یهودی زاده ای که مسلمان شد، فرزندش را به حوزه علمیه فرستاد و برای قرآن تفسیری نوشت اما در نهایت نقش سنگینی برای وهابیت ایفا کرد، همه طبق برنامه ریزی‌های انگلیسی‌ها پیش رفته بود.

 

حجت‏الاسلام مصلحی با بیان این‌که انگلیس سه دسته از سلفی‌ها، اراذل و اوباش و مسلمانان فریب خورده را دور هم جمع کرده و آن‌ها را فریب داده تا علیه اسلام ناب برخیزند، گفت: انقلاب اسلامی حرکتی در دنیا ایجاد کرد که توانست اندیشمندان دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد و فعالیت‌های اسلام ستیزی را بی اثر کند.

 

روایتی از اهداف متعالی حضرت امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی و تحولات مصر

وی تأکید کرد: روزی آیت الله  خزعلی به نزد حضرت امام خمینی(ره) آمد و از مشکلات ساختاری مدرسه فیضیه شکوه کرد اما امام خمینی(ره) پاسخ دادند که مأموریت من تعمیر مدرسه علمیه نیست؛ تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری مسلمانان جهان و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) مأموریت من است.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این‌که علمای اهل‌سنت پس از انقلاب اسلامی دیدگاه جدیدی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: امروزه علمای مسلمان اهل‌سنت معتقدند که آیه «أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وَأُولی الأمرِ مِنْکُمْ» را اشتباه برداشت کرده‌اند و نباید به هر ظالم و فاسقی که حاکم می‌شود، تعبد می‌داشتیم؛ این در فضای اهل‌سنت سیری تکاملی است و ما باید کمک کنیم تا این سیر تکاملی با بیداری اسلامی پیش آمده، جلو برود.

 

حجت‏الاسلام مصلحی با بیان این‌که دانشگاه الازهر مصر جایگاه ویژه‌ای در میان مسلمانان اهل‌سنت دارد، گفت: من در دانشگاه الازهر به یکی از علمای اهل‌سنت گفتم، شما دانشمندان بلند پایه چرا در انقلاب عقب مانده‌اید؟ وی پاسخ داد؛ شما در مذهبتان مقوله‌ای به نام ولایت فقیه دارید که ما از آن محروم هستیم.

 

وی با بیان این که برخی می‌پندارند، وقایع و تحولات مصر کار آمریکایی‌ها بود و بیداری اسلامی در آن معنا ندارد، تأکید کرد: در آن زمان که من مسؤولیت اطلاعاتی در کشور داشتم، از درون سازمان سیا آمریکا اطلاع داشتیم که رؤسای آنان به جان هم افتاده که چرا ما نتوانستیم این حادثه را پیش بینی کنیم؟ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب با  درایت و تدبیری که داشتند، می‌فرمودند بیداری اسلامی در حال وقوع است.

 

علت پیدایش داعش در سناریوی از پیش طراحی شده سیای آمریکا

وزیر اطلاعات دولت دهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که علت پیدایش داعش چه بوده است؟ گفت: مستکبران در بررسی‌های خود دریافت که انرژی متراکمی علیه استکبار در جهان شکل گرفته است؛ از این رو تصمیم گرفت تا با تدابیری از سوی سیستم‌های اطلاعاتی، این انرژی متراکم که تهدیدی برای استکبار بود در جهان اسلام تخلیه شود.

 

وی ادامه داد: مؤسسه بروکینز آمریکا که تحت نظر سازمان سیای آمریکا است، در راستای تخلیه انرژی متراکم علیه استکبار، سناریویی طراحی کرد که نخستین مرحله آن ساخت فیلمی به نام خلیفه دوم از سوی هالیوود بود.

 

فیلم هالیوود درباره خلیفه دوم، مهم‌ترین زمینه پیدایش داعش

حجت‏الاسلام مصلحی افزود: فیلم خلیفه دوم به قدری موهن بود که علمای اهل‌سنت هم دیدن آن را حرام اعلام کردند اما این فیلم در تمام شبکه‌های ماهواره‌ای پرمخاطب پخش شد و پس از آن، داعش به رهبریت ابوبکر بغدادی که شباهت بسیاری به خلیفه دوم آن فیلم داشت، شکل گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در کتابی به نام امپراطوری هالیوود آورده شده که تمام مجموعه سینمایی هالیوود به دست 30 نفر یهودی شکل گرفته تا اهداف آنان را پیش ببرد؛ یهودیان در فیلم عمر خطاب بزرگترین آماده سازی برای ظهور افراطی‌ها و گروهک داعش را فراهم آوردند.

 

نامه رهبر معظم انقلاب در راستای سومین هدف امام خمینی(ره) و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این‌که مسیر انقلاب تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه  دارد تا اهداف سه گانه رهبر کبیر انقلاب به ثمر برسد، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در راستای سومین هدف امام خمینی(ره) و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) نوشته شد.

 

وی تأکید کرد: تا زمانی که امام خمینی در قید حیات بود، حرکات و سخنان ایشان به سرعت در رسانه‌ها به صورت جهانی انعکاس می‌یافت؛ اما به محض رحلت ایشان، رسانه‌های جمعی جهان دریافتند که این عکس العمل اشتباه بود و با رحلت امام خمینی(ره) فردی کاملا شبیه ایشان به رهبری رسید. از این رو، تمام سخنان مقام معظم رهبری بایکد خبری می‌شد تا این‌که نامه اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بایکد خبری رسانها را به هم پاشید.

 

حجت‏الاسلام مصلحی با بیان این‌که استفاده‌های بسیاری از سوره یوسف در راستای زمینه سازی ظهور می‌توان برداشت کرد، عنوان کرد: حضرت یوسف به دست برادرانش که افرادی خودی بودند، غیب شد و به دست همان‌ها نیز به نزد پدر بازگشت؛ این قسمت سوره یوسف بیانگر این است، همان‌طور که غیبت امام زمان(عج) به سبب اعمال خودی‌ها اتفاق افتاد، ظهور ایشان نیز تنها توسط آماده سازی خودی‌ها رخ می‌دهد.

 

تشبیه انقلاب اسلامی به پیراهن یوسف

وی تأکید کرد: همچنین پیراهن یوسف برای یعقوب بصیرت را افزایش داد؛ انقلاب اسلامی هم در شرایط امروز، کار پیراهن یوسف را انجام می‌دهد و با کارهایی همچون نشر نامه رهبر معظم انقلاب، بصیرت جهانیان را می‌افزاید.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این‌که فرانسه خود را پاسبان منطقه می‌داند، اظهار داشت: این‌که فرانسه در بسیاری از مسائل اسلام ستیزی و ایرانی ستیزی نقش اساسی ایفا می‌کند، قابل تأمل است؛ در توافقی نخستی که قرار بود حاصل شود، در یک بازی حساب شده گفتند فرانسه قواعد بازی را به هم زد و مانع توافق شد.

 

اوج یافتن اسلام گرایی در سایه اسلام ستیزی‌های فرانسوی

وی تصریح کرد: فروش قرآن درست زمانی در فرانسه اوج یافت که اسلام هراسی‌های فرانسه افزایش پیدا کرد؛ این‌گونه فعالیت‌های اسلام ستیزی فرانسه بیشتر سبب مطالعه کتب مسلمانان از سوی سایرین شد.

 

حجت‏الاسلام مصلحی ادامه داد: در زمانی که اسلام ستیزی‌ها افزایش یافته بود، یکی از اساتید دانشگاه غربی علاقه‌مند به خواندن کتاب قرآن مسلمانان شد؛ پس از مدت زمانی، گفت من چطور می‌توانم مسلمان شوم؟ این کتاب شما راه‌های برون رفت از بن بست‌های اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی و سیاسی را در خود نهفته است.

 

وی در پایان گفت: این دانشمند ادامه می‌دهد که حتی شما زمان جنگ ابتدایی هم قصدتان غارت نیست، بلکه نیت شما نجات سایر انسان‌ها است؛ نظام اسلامی پیراهن یوسف است که بوی امام زمان و اسلام ناب را به جوامع بشری می‌رساند و همین مهم‌ترین دلیل مقابله‌های سرسخت استکبار با این نظام مقدس است./997/پ201/ش

ارسال نظرات