۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۲۷۲

همایش تخصصی«مقاومت در افق فقاهت» در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله نخست همایش تخصصی «مقاومت در افق فقاهت» با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه، 16 و 17 بهمن در مشهد برگزار شد.
همايش مقاومت در افق فقاهت

 حجت الاسلام  محمد هژبری، دبیر سلسله همایش های تخصصی مقاومت در افق فقاهت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که این همایش دو روزه با هدف بررسی مؤلفه های مقاومت افزایی فقه شیعه با حضور اساتید برجسته حوزه انجام شد، اظهار کرد: در این همایش و فراخوان،  230 نفر از طلاب استان فراخوان شدند که در واقع یک سبک عضویابی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به این که این همایش با حمایت آیت الله علم الهدی و در راستای توسعه کرسی های دروس خارج فقه حکومتی و فقه سیاسی شکل گرفت، افزود: همایش مقاومت در افق فقاهت در مرحله نخست و مقدماتی برگزار شد و مرحله  تخصصی آن با موضوع مؤلفه های مقاومت افزایی فقه شیعه در12 اردیبهشت سال آینده با حضور آیت الله عباس کعبی، از اساتید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام هژبری تصریح کرد: موضوعاتی همچون  جنبش های مقاومت اسلامی در جهان، گفتمان مقاومت، توسعه جبهه مقاومت اسلامی،  ظرفیت تمدن ساز و مهندسی فرهنگ مقاومت در این همایش بررسی شدند و همچنین  دو کارگاه پیرامون پیشینه های مقاومت در فعل فقها و بررسی مؤلفه های مقاومت در قرآن برگزار شد.

 

مدیر گروه تفحص سیره شهدا ادامه داد: در همایش مقاومت در افق فقاهت که ویژه برادران طلبه، مدیران و راویان راهیان نور بود، علمایی همچون آیت الله قوامی  حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام کشوری، حجت الاسلام بابایی و اساتیدی نظیر دکتر رحیم پور ازغدی و محمد حسین جعفریان حضورداشتند.

وی با بیان این که جهان تشنه تئوری های انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون  که انقلاب اسلامی به صورت جدی در حال توسعه در جهان است، فرصتی است تا به سرعت تئوری ها را منتقل کنیم بنابراین باید این مباحث در حوزه های علمیه ترویج شود(سبک زندگی، تمدن سازی و...) چرا که اگر بخواهیم در این موارد ورود داشته باشیم، باید تئوری ها  از متن دین(قرآن و سنت) استخراج شود تا به قوام رسد و در غیر این صورت تنها تعارضات و ابهامات بیشتر خواهد شد./844/ت302/ب5 

ارسال نظرات