۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۴۵۲۷۵

آیت الله شیخ محمدتقی خاتمی دعوت حق را لبیک گفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شیخ محمد تقی خاتمی یکی از علمای برجسته و صاحب نام استان زنجان با حدود 50 سال سابقه شاگرد پروری و تربیت طلاب در زنجان دعوت حق را لبیک گفت.
آيت الله شيخ تقي خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله شیخ محمد تقی خاتمی یکی از علمای برجسته و بنام استان زنجان که 70 سال سابقه علمی و بیش از 50 سال سابقه شاگرد پروری و تربیت طلاب را در کارنامه زندگی خود دارد، ساعاتی قبل در سن 88 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

 

وی یکی از علمای برجسته زنجان بود که در دوران جوانی چندین سال سابقه حضور در حوزه علمیه نجف اشرف و تلمذ در محضر بزرگان آن سامان و کسب فیض و درس از جلسات آن بزرگان را تجربه کرده و سپس برای تبلیغ دین مبین اسلام و پیشرفت حوزه علمیه زنجان به زادگاه خود بازگشته بود.

 

آیت‌الله خاتمی در سال 1305 هـجری شمسی در روستای شیخ جابر از توابع استان زنجان چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن مقدمات تحصیلی در سن 15 سالگی عازم حوزه علمیه قم شده و از محضر علمایی همچون آیت‌الله سیداحمد رضوانی زنجانی و شیخ احمد شکوری و شیخ علی زنجانی بهره‌مند شدند.

 

آن مرحوم پس از دو سال کسب فیض در قم راهی حوزه علمیه نجف اشرف شده و به مدت پنج سال در جوار مرقد امیرالمومنین(ع) اقامت کردند و محضر علمای بزرگ آن دیار را نیز درک کرد.

 

وی پس از گذراندن دوره های عالی تحصیلی برای تربیت شاگردان مستعد و پیشرفت حوزه علمیه زنجان همچنین تبلیغ دین مبین اسلام به زادگاه مادری خود بازگشت و به کارهای علمی و رفع و رجوع مشکلات مردمی پرداخت.

 

گفتنی است؛ پیکر آیت الله خاتمی بعد از ظهر امروز از مقابل منزل آن مروحوم به سوی مزار شهدا پایین زنجان با حضور خیل عاشقان و ارادتمندان علمای اسلام تشییع می‌شود./949/پ202/ب4

ارسال نظرات