۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۲۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

وابستگی به جناح و شخصیت ها نباید در برخورد با مفسدان تأثیرگذار باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: سران سه قوه و مدیران ارشد نظام باید مقابله با فساد و مفسدین بزرگ از هر جناح و وابسته به هر شخصیت و دلداده به هر بیتی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و این خواسته مردم را تحقق بخشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: موفقیت انقلاب اسلامی در جهان به خاطر تکیه بر قدرت دین و توجه به خودباوری ملی و انسانی ملت بزرگ ایران بود؛ این انقلاب توسط امام خمینی(ره) به عنوان نسخه نجات بخش ابداع و پیگیری شد.
 
امام جمعه موقت کاشان انقلاب های جهان جز انقلاب اسلامی ایران به رهبری رهبر کبیر انقلاب را بدون معنی و مفهوم عنوان کرد و ادامه داد: در شرایطی که در اواخر قرن بیستم میلادی هر انقلابی شعار خود را حذف دین به عنوان افیون توده ها قرار می داد، انقلاب جهانی ملت ایران با اتکا بر دین باوری و مردم سالاری دینی جغرافیای سیاسی عالم را به گونه دیگری رقم زد.
 
حجت الاسلام احتشام ابراز داشت: گرچه در زمینه اقتصادی گام های بلندی در طول سی و شش سال گذشته با شعار استقلال اقتصادی و ما می توانیم برداشته ایم ولی در تحقق اهداف اصیل امام انقلاب و ملت بزرگ یعنی عدالت اجتماعی ناموفق بوده ایم؛ هنوز آنچنان که باید و شاید، موازی با بقیه پیروزی ها در بخش اقتصاد پیروز نبوده ایم.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در رسیدن به آرمان های توسعه و عدالت اجتماعی راهکارهایی مانند اقتصاد مقاومتی به مسؤولان ارائه داده اند لیکن متأسفانه دولت های مختلف این راهکار و رویکرد دهه چهارم انقلاب را تاکنون خیلی جدی نگرفته اند.
 
امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: امیدواریم با حفظ عزت و عظمت این امت بزرگ، قطع رابطه روسیاهان جهانی با تهدیدها و تحریم های به قول خودشان فلج کننده، زمینه اتکای بیشتر به اقتصاد خود بنیان و درون گرا در قالب چارچوب های تدوینی اقتصاد مقاومتی، برای تحقق شعار عدالت اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.
 
حجت الاسلام احتشام به نقش مردم در مسؤولیت های ملی خود اشاره کرد و گفت: ملت ایران در طول نزدیک به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی وظایف و مسؤولیت های دینی و ملی خود را به گونه ای انجام داده اند که تعریف، تمجید و تحسین ملت ها و دولت های بیگانه را برانگیخته اند.
 
وی ادامه داد: در قدردانی از این ملت، مسؤولان نظام باید برای تحقق ارزش های اصیل ملی اسلامی با توجه به آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر و رهبر عزیز انقلاب  تلاش کنند تا مردم بتوانند طعم شیرین استقلال، آزادی با حفظ همه ارزش های اسلامی را احساس کنند.
 
امام جمعه موقت کاشان افزود: ملت بزرگ ما همواره ثابت کرده است کمبودها، تهدیدها و تحریم ها را تحمل خواهد کرد اما از تبعیض و فساد به شدت بیزار است؛ سران سه قوه و مدیران ارشد نظام باید در آستانه سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب مبارزه با فساد و مفسدین بزرگ از هر جناح و وابسته به هر شخصیت و دلداده به هر بیتی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و این خواسته مردم را تحقق بخشند.
 
حجت الاسلام احتشام ابراز داشت: هزینه زندگی عزتمند برای هر ملتی حتی ملت ویتنام، الجزایر یا فلسطین با سختی، شهادت و رنج همراه است؛ ملت ما هم استثنا نیست؛ آنچه مهم است عزت و عظمت ملت بزرگ ما است، که نه تنها در خاورمیانه و غرب آسیا بلکه در اروپا و آمریکا موجب بیداری اسلامی و انسانی جوانان جهان حتی در اروپا و آمریکا شده است.
 
وی ادامه داد: بدون رنج و سختی نمی توان به آرمان های اصیل اسلامی و شیعی خود دست پیدا کنیم؛ کسانی که برای این ملت بزرگ همواره حاشیه سازی کرده اند و مجذوب یا مرعوب استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل شده اند باید بدانند که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد./836/ت302/ش
ارسال نظرات