۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۴۵۴۴۶
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

قدرت باید در راه مصالح کشور استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، امام خمینی را نمونه کامل رهبری که از قدرت خویش در مصالح مملکت استفاده کرد، دانست و گفت: بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب آنچه حق و عدالت است در جامعه باید پیاده شود؛ همه افراد و مسؤولان نظام در اجرای قوانین برابر هستند و عدالت ضامن سلامت نظام است.
انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمّد فردوسی پور، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسدر حان رضوی شب گذشته در حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از ویژگی مهم انقلاب را وجود رهبری امام راحل(ره) عنوان کرد و افزود: ایشان با تیزبینی و هوشیاری توانست انقلاب را از تمام گردنه ها و سختی ها نجات دهد، با خیالی آسوده به ملکوت اعلی پیوست و انقلاب را به آیت الله خامنه ای سپرد.


وی با اشاره به یکی از ویژگی های امام ابراز کرد: در عرصه اجتماع فریاد عدالت می زدند و خود نیز برآن عمل می کردند که اگر می خواهید عدالت در جامعه حاکم شود همه باید در برابر قوانین جامعه برابر باشند؛ خود نیز به عدالت رفتار می کردند به طور مثال در خارج از منزل و در جمع علما به فرزندشان به چشم فرزندی نگاه نمی کردند.


حجت الاسلام فردوسی پور با بیان این که عدالت ضامن سلامت جامعه است، اظهار کرد: از آن جا که رهبر انقلاب بر مبارزه با فساد و مفاسد اجتماعی تأکید دارند آنچه حق و عدالت است در جامعه باید پیاده شود از این رو  همه افراد و مسؤولان نظام در جامعه در برابر اجرای قانون با هم یکسان هستند.


ضرورت وجود رهبر
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود رهبری گفت: زمانی که امام زمان(عج) در پس غیبت است و مردم بر اثر اعمالشان از فیض حضور ایشان محروم هستند، وظیفه هدایت و رهبری مردم در مواجهه با اضطراب ها و بی هویتی ها، به عهده فقها و علما به عنوان جانشینان امام عصر است.


عضو اتاق فکر تبلیغ تصریح کرد: هدایت به دست فقیه جامع الشرایط است که امام زمان (عج) فرموده اند: آن ها را حجت بر شما قراردادم  که حکم آنان مانند حکم من است؛ هرکسی آن ها و حکم آنان را رد کند مانند این است که در مقابل معصوم ایستاده است.


حجت الاسلام فردوسی پور بیان کرد: امام راحل و رهبر انقلاب به عنوان رهبران این جامعه فقهای جامع الشرایطی اند که ویژگی های کامل یک رهبر را دارا بوده که سعادت دنیا و آخرت مردم با هدایت آن ها تأمین می شود که این روش رهبری فقط در ایران موضوعیت دارد و در برخی کشورهای اسلامی هنوز بحث سلطنت پابرجاست.


اسخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: امروز نیز رهبر انقلاب با همان تیزبینی تمام مسائل را رصد و انقلاب را در راستای هدف خودش هدایت می کند در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که رهبرش این گونه دارای قدرت نفوذ و مورد محبّت مردمش باشد.

 

قدرت برای مصالح مملکت باید استفاده شود
حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به اهمیت آیات قرآن و روایات به موضوع رهبری، گفت: هر انقلابی برای عبور از مسیر حق باید از یک نفر تبعیت کند؛ امام راحل نمونه ای کامل و جامع از یک رهبر بود که از قدرت خویش در مصالح مملکت استفاده کرد که اگر رهبری چون امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نبودند ما هم امروز به سرنوشت کشورهای همسایه دچار بودیم.


این استاد حوزه علمیه و دانشگاه تأکید کرد: باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم که فردی مسلّط بر تمام مسائل داخلی و خارجی است به فرمایش امام زمان(عج) که پیرو فقیه جامع الشرایط باشید، عمل کنیم.


صداقت امام و حمایت مردم
وی با بیان این که هر کسی در اجتماع می تواند این جایگاه را به دست آورد، خاطرنشان کرد: صداقت و راستگویی امام خمینی(ره) باعث حمایت مردم از ایشان شد، امام هر اتفاقی که می افتاد صادقانه با مردم در میان می گذاشتند؛ جوانان در اوج تمایلات که گذشتن از آرزوهایش خیلی سخت است، به عشق امام و مردم با یک اشاره امام به سوی اجرای فرامین ایشان می شتافتند./1308/پ202/ب5

 


 

ارسال نظرات