۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۶۴۸
استاد دانشگاه:

تثبیت و صدور انقلاب به خاطر تأکید بر آرمان ها و ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: آن چه سبب تثبیت انقلاب و ورود آن به کشورهای جهان شد،‌ قدرت نرم و پایه ریزی انقلاب براساس آرمان ها و ارزش های اسلامی بود و امروز نیز در بحث مذاکرات هسته ای باید این مسأله در اولویت اول قرار گیرد.
مسعود فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، مسعود فاضل استاد دانشگاه در مراسم بزرگداشت دهه فجر که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را مدرن ترین انقلاب تاریخ بشر بیان کرد و گفت: به اعتراف خود دشمنان، انقلاب ایران تبدیل به یک قدرت فرامنطقه ای شده است و دیگر هیچ جنگ سختی توان مقابله با آن را ندارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: زمانی انقلاب یک کشور تبدیل به الگویی برای جهان خواهد شد که بتواند در برابر آفت ها و آسیب ها مبارزه کند و انقلاب ایران تنها انقلابی است که بعد از 35 سال تبدیل به الگویی برای تمام کشورهای جهان شده است و گواه آن کارشکنی ها و اقداماتی که دشمنان علیه این نظام و انقلاب انجام می دهند.

 

فاضل نگاه به ابعاد مثبت و منفی این انقلاب در کنار هم معنای واقعی انقلاب را بیان می کند، افزود: برد رو به گسترش نفوذ انقلاب اسلامی در سطح جهان نباید سبب شود تا تنها آسیب ها و مشکلات نظام را بازگو کنیم و این تنها انقلابی است که مستکبران عالم را متحد کرده تا نگذارند پیام اسلام و انقلاب به نسل های جوان جهان برسد.

 

وی در ادامه درباره اهداف انقلاب های صدساله اخیر در جهان گفت: انقلاب‌های صورت گرفته در جهان یا به دنبال آزادی خواهی و در قالب انقلاب‌های لیبرالی بودند و یا عصیان مردم بر اثر فقر و غنا هم چون انقلاب‌های سوسیالیستی یا انقلاب‌هایی که به گروه خاصی تعلق داشت،‌ را تشکیل می دهد و انقلاب ایران تنها انقلاب منحصر به فردی است که همه این مقولات را در کنار هم دارد.

 

استاد دانشگاه پیرامون ماهیت انقلاب ایران افزود: ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی و ویژگی جامعه اسلامی در دوران پیامبر آغاز شد و با آن که در آغاز از اقشار مستضعف شروع شد ولی هیچ گاه متعلق به طبقه خاصی نبود و ماهیت انقلاب، ماهیتی فراکشوری، فراقومی و قبیله ای است.

 

وی در ادامه بیان داشت: غرب در دوران رنسانس با ایجاد ایسم های مختلف، آسایش و آرامش را در پرتو ثروت و رفاه بیان کردند و دین از زندگی حذف شد و اکنون به مرحله پوچ گرایی رسیده اند و این تنها الگویی بود که سرمایه داری غرب برای تاریخ بشر عنوان کرد ولی انقلاب ایران در پایه ارزش ها و آرمان های الهی بنا شده است.

 

این استاد دانشگاه پیرامون انقلاب ایران و ابعاد وسیع آن در جهان افزود: انقلاب اسلامی با مؤلفه های دین دارای چنان جایگاهی است که در عرصه های فضایی، نانو، سلول های بنیادی جزء کشورهای برتر جهان به حساب می آید و تحلیل گران عالم را از اهداف پیروزی این انقلاب بازداشته است که چگونه یک پیرمرد توانسته است بدون هیچ سلاح نظامی در برابر قدرتمندترین ابرقدرتان عالم بیاستد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز وظیفه ما است که بتوانیم از این انقلاب در خارج از مرزهای این کشور به درستی دفاع کنیم و این بهترین فرصت برای ظهور اسلام در کل جهان است و به چنان جایگاهی رسیده ایم که شاهد انقلاب‌های منطقه براساس انقلاب ایران هستیم و ایران به عنوان الگویی برای کشورهای مستضعف عالم تبدیل شده است.

 

مشکل اصلی جامعه امروز عدم تکثیر فرهنگ در کنار تکثیر ثروت است

 

فاضل با اشاره به تفاوت های قبل و بعد از انقلاب در زمینه مسائل فرهنگی و اعتقادی و علت هجوم نرم دشمن در مسائل اعتقادی، ارزش ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی گفت: در دوران قبل از انقلاب مسائل اعتقادی به وسیله خود مردم و خانواده ها صورت می گرفت و مردم برای حفظ هویت خودشان دینداری های خانوادگی داشتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این زمینه مورد کم کاری قرار گرفت و تنها وارد مسائل اقتصادی شدیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: مشکل اصلی ما در دوران بعد از انقلاب آن وارد شدن به حوزه توسعه بدون تکثیر فرهنگ بود که نتوانستیم به موازات تکثیر ثروت، تکثیر فرهنگ داشته باشیم و اکنون برای رهایی از این مشکل باید به اصل و اساس انقلاب که بر پایه مبانی اسلامی بوده است، بازگردیم و هماهنگ و همکاری را در سرلوحه کار قرار دهیم.

 

این استاد دانشگاه در ادامه پیرامون جنگ نرم و حملات آن در داخل کشور افزود: آن چه سبب شد تا انقلاب ایران به پیروزی رسیده و از مرزهای داخلی به کل جهان وارد شود، چیزی جز قدرت نرم نبود و دشمنان بعد از شکست در 8 سال جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدند که تنها عامل از میان بردن این انقلاب، جنگ نرم و تغییر رفتار است. 

 

وی درباره آفات و آسیب هایی که بعضا از طرف دشمنان متوجه این انقلاب شده است، گفت: دشمنان بعد از انقلاب با ایجاد جنگ به دنبال تغییر ساختار این نظام بودند ولی رسوخ مؤلفه های دین در پایه های این انقلاب دشمنان را ناکام گذارد و دشمن با ایجاد زندگی مادی و اشرافگرایی دوباره در متن جامعه به دنبال تغییر رفتارها و رسیدن به اهداف خود در جنگ نرم است.  

 

فاضل درباره وجود دو نحوه تفکر در مسائل اقتصادی و راه حل مشکلات اقتصادی گفت: گروهی معتقدند برون رفت از مشکلات اقتصادی منوط به تعامل با دنیا و ایجاد صلح جهانی است و در مقابل گروهی با نگاه درونی و سخنان و راهکارهای مقام معظم رهبری پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب را بهترین راه برای حل مشکلات اقتصادی می دانند.  

 

وی در ادامه پیرامون بحث مذاکرات هسته ای نیز بیان داشت: در بحث مذاکرات شاهد هستیم که آرمان ها و ارزش های این انقلاب سر میز مذاکره حضور ندارد و تنها پیرامون مسائل هسته ای بحث می شود در حالی که در هیچ یک از کشورهای پیشرفته دنیا حتی با تفکرات سکولاریستی، آرمان ها و ارزش ها جدای از منافع ملی آن کشور نیست و امروز این اختلاف به وجود آمده است که آرمان ها کجای منافع ملی است و شهدای هسته ای به خاطر چه ارزشی شهید شدند.

 

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به این که قدرت نرم و نفوذ کلام امام سبب صدور انقلاب به کشورهای جهان شد، افزود: امروز بعد از 35 سال از انقلاب در بیرون از مرزها باید به دنبال فتح مرزهای ارزشی باشیم و پیام انقلاب، پیامی جهانی است و این را می توان از حملات دشمنان در قالب های شیعه هراسی در دنیا، تشکیل گروه های تکفیری چون طالبان و داعش به خوبی پی برد.

 

وی در ادامه بیان داشت: هجوم هایی که از سوی دشمنان اسلام در قالب به آتش کشیدن قرآن، کشیدن کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) در سطح جهان شاهد هستیم همگی نشان از برهم خوردن معادلات جهانی در زمینه های مهم سیاسی است که برد کلام انقلاب به خارج از مرزهای ایران رسیده است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات