۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۷۳۰

کنگره علامه طباطبایی و قرآن در دانشگاه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره علامه طباطبایی و قرآن در دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: دکتر دینانی و آیت الله تحریری سخنران این کنگره خواهند بود.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: کنگره علامه طباطبایی و قرآن به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی چهارم اسفند در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: تبیین و شناساندن آثار شاخص قرآنی علامه طباطبایی و نفش قرآن در پرورش فکری و اخلاقی جوانان از جمله شاخص ترین اهداف برگزاری این کنگره است، همچنین در این کنگره اساتید مطرح کشور از جمله دکتر دینانی و آیت الله محمدباقر تحریری سخنرانی خواهند کرد.

 


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت فعال سازی مؤسسات قرآنی دانشگاه ها در طول برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جلسات مستمر اساتید قرآنی از دیگر برنامه های دانشگاه ها در طول برگزاری این مسابقات است.

 


وی با بیان این‌که سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 5 تا 11 اسفند در تبریز برگزار می شود، گفت: پیش بینی شده است تا زمان برگزاری مسابقات 200 محفل قرآنی در استان برگزار شود از این رو از 12 بهمن برگزاری این محافل در سطح استان آغاز شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی در این محافل خبر داد و گفت: استفاده از توان و تجربه قاریان از جمله شاخص ترین برنامه های محافل قرآنی است، ضمن این‌که تاکید بر محتوای برنامه ها از دیگر دغدغه های ما است، همچنین به برگزیدگان این محافل جوایز نفیسی اهدا می شود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به استفاده از چهره های برتر قرآنی استان در تصمیم گیری های برنامه های مختلف مسابقات اظهار کرد: جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است و ما نیز آماده دریافت پیشنهادات و نظرات چهره های برتر قرآنی استان در این خصوص هستیم.

 


وی با بیان این‌که برگزاری این دوره از مسابقات در آستانه فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز موج عظیمی از طراوت قرآنی را میان عموم مردم ایجاد خواهد کرد، افزود: گرایش ذاتی مردم به قرآن و باورهای دینی بر هیچ کس پوشیده نیست، از این رو باید بستر و فضای مناسب برای بروز این اعتقادات را فراهم کنیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات