۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۴۵۸۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

توافق مبهم سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبهم بودن را یکی از مشکلات توافقنامه ژنو دانست و گفت: در توافق گذشته واژه‌های مبهم به کار رفته بود؛ در حالی که نباید توافق کلی باشد و به جزئیات پرداخته نشود؛ چون تعابیر و واژه‌های مبهم سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عضو و نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توافق ناسازگار با عزت و اقتدار ملت را توافق بد دانست و بیان داشت: توافق نباید به گونه‌ای باشد که سبب عقب نشینی ما از خواسته‌ها، ضوابط، حقوق و شاخصه‌ها شود.

 

وی تأکید کرد:‌ توافق مطلوب و خوب نیز توافقی است که با عزت، اقتدار و شرافت جامعه ما هماهنگ باشد؛ ولی اگر توافقی سبب عقب نشینی ما از حقوق مسلم و امتیاز دادن‌ها به آنها باشد، توافق بد است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم را پشتیبان نظام دانست و خاطرنشان کرد: خواسته مردم این است که نباید در مذاکرات امتیازی به آنها داده شود که با عزت ملت ناسازگار بوده و عقب نشینی به شمار می‌آید.

 

وی تصریح کرد: تلاش ما باید این باشد که در این تعامل و مذاکره امتیاز نابجایی به آنها ندهیم؛ توافقی صورت نگیرد که نشانگر عقب نشینی ما باشد و با شاخصه‌ها و حقوق ما ناسازگار باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی اعتقاد مردم به آموزه‌های دینی، نیروی انسانی کارآمد و منابع طبیعی مختلف را از جمله ظرفیت‌‌ها و توان داخلی عنوان کرد و بیان داشت: آموزه‌های دینی می‌تواند نیروی انسانی را در جهت رشد بیشتر قرار دهد؛ چرا که اعتقاد به دین سبب تمرکز در کار و پرهیز از اسراف می‌شود.

 

وی یادآور شد: نگاه ما به کار و فعالیت باید ارزشی باشد که به آن اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود؛ آنچه از آسیب‌ تحریم‌ها جلوگیری می‌کند، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروی انسانی است و همانگونه که مردم در جنگ تحمیلی موفق شدند، می‌توانند تحریم‌ها را نیز بی اثر کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود مبهم بودن را یکی از مشکلات توافقنامه ژنو دانست و گفت: در توافق گذشته واژه‌های مبهم به کار رفته بود؛ در حالی که نباید توافق کلی باشد و به جزئیات پرداخته نشود؛ چرا که تعابیر و واژه‌های مبهم سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

 

وی ابزار داشت: تعابیرات و عبارات حقوقی مبهم، معلق، مشروط به شروط مجهول و وارد نشدن در جزئیات سوژه‌ای برای تداوم مذاکرات می‌شود؛ در این صورت مذاکره اصالت پیدا کرده و پشتیبانی برای وضع تحریم‌های جدید می‌شود./993/ت302/ش

ارسال نظرات