۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۱۵۵
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور:

مشهد بالاترین آمار ورود زائر و گردشگر را در کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ ارباب خالص گفت: سال گذشته، یک و نیم میلیون زائر و گردشگر خارجی از پنج مرز وارد مشهد شده اند که بالاترین رقم در سطح کشور محسوب می شود.
ارباب خالص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعباس ارباب خالص، رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه گفت: دیانت از اصول ما در سیاست ها و روابط خارجی است.

 

وی با بیان این که وجود مشترکات فرهنگی و مذهبی، پیوند میان کشورهای اسلامی را تقویت می کند، افزود: وجود مضجع منور امام رضا(ع) ظرفیت های خاص فرهنگی، علمی و اقتصادی را برای خراسان ایجاد کرده که ارتقای روابط خارجی استان را نیز سبب شده است.

 

ورود یک و نیم میلیون زائر و گردشگر خارجی به مشهد طی سال گذشته

ارباب خالص با بیان این که مشهد خواه ناخواه یک شهر بین المللی و دارای جایگاه ویژه ای در منطقه است، تصریح کرد: سال گذشته، یک و نیم میلیون زائر و گردشگر خارجی از پنج مرز مشهد(هوایی)، باجگیران، سرخس، دوقارون و لطف آباد وارد استان شده اند که بالاترین رقم در سطح کشور است.

 

رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور با اشاره به افزایش تنوع ملیتی زائران در کنار افزایش کمی آن، ادامه داد: سال گذشته 36 هزار و سال جاری نیز تاکنون 26 هزار و 500 ویزا صادر شده است.

 

وی با اشاره به افزایش مدت اقامت میهمانان خارجی از 15 به 30 روز و بالاتر، بر اهمیت افزایش ماندگاری زائران و گردشگران تأکید کرد.

 

صدور مجوز راه اندازی خطوط پرواز مشهد به باکو، بیشکک و حیدرآباد هند

ارباب خالص در ادامه از راه اندازی خطوط پرواز مشهد – باکو، مشهد – بیشکک و مشهد- حیدرآباد هند در آینده خبر داد و گفت: آزادی 41 تن از ایرانیان در ترکمنستان، تهیه و تأیید بیش از 40 هزار سند، ورود قطار گردشگران خارجی به مشهد، تعریض پل تجن و فعالیت کمیته های گردشگری سلامت از دیگر اقدامات دفتر منطقه ای وزارت خارجه در مشهد به شمار می رود.

 

وی با بیان این که در حوزه سیاسی، با 22 کشور ارتباط استانی داریم، افزود: توسعه ارتباط با کشورهای افریقای جنوبی، ویتنام، آذربایجان، کویت، گرجستان و ترکیه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور، برگزاری بیش از پنج سمینار بین المللی در مشهد را از دیگر اقدامات این دفتر در توسعه روابط خارجی از بعد فرهنگی برشمرد و یادآور شد: با توجه به اسکان دو ساله امام رضا(ع) در شهر مرو، جشنواره امام رضا(ع) در این شهربا همکاری نهادهای مختلف ترکمنستان برگزار می شود.

 

ثبت سرمایه 500 شرکت خارجی در خراسان

ارباب خالص، در بخش توسعه اقتصادی روابط خارجی نیز به برپایی هشت نمایشگاه اختصاصی در کشورهای همجوار از سوی استان خراسان اشاره و خاطرنشان کرد: سه نمایشگاه دیگر نیز تا پایان سال در قطر، کراچی و کابل برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در یک سال و نیم گذشته، 500 شرکت خارجی در استان از کشورهای بلژیک، افغانستان، قزاقستان، هند و کویت هر یک با حداقل سرمایه 300 هزار دلار جهت سرمایه گذاری ثبت شده اند.

 

نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: به رغم همه توطئه ها و کارشکنی های دشمنان، روند همکاری های خارجی استان اعم از اشخاص حقیقی و هیأت های رسمی، طی سه سال گذشته بیش از 36 درصد رشد داشته است./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات