۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۴۴۴
حجت الاسلام مومنی:

حصر لطف نظام به سران فتنه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: در حال حاضر زندانی سیاسی در کشور نداریم؛ در واقع این افراد(سران فتنه) محارب هستند؛ کسانی که برای اسلام حتی یک سیلی هم نخورده‏اند می‏خواهند ریشه اسلام را بسوزانند؛ انقلاب اسلامی با رأفت بسیار با این افراد برخورد کرده است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی چهارشنبه شب در مسجد اهل بیت(ع) قم با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت امانت در اسلام گفت: با دقت در کلام معصومین(ع) متوجه می‏شویم که از اهمیت امانت، سخن به میان آمده و امام صادق(ع) امانت را به عنوان رأس الایمان می‏نامد.

 

حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود افزود: امانت دار بودن از ویژگی‏های شیعیان است؛ حضرت علی(ع) می‏فرمایند«امانت دار باش، بدون توجه به این که امانت دهنده چه کسی است، حتی اگر در حق تو خیانت کرده باشد، باید امانت دار باشید»؛ این نظام مقدس هم امانتی در نزد ما است؛ تمام معصومین(ع) در تحقق نظام اسلامی قدم بر داشته‏اند تا جامعه دینی به‏وجود آید.

 

وی اظهار داشت: خون‏های زیادی پای نظام اسلامی ریخته شده است؛ همه جانبازان و شهدا، این نظام را به امانت نزد مردم قرار داده‏اند؛ آزاده‏های دفاع مقدس و انقلاب را به گونه‏ای شکنجه می‏دادند که امروز حتی نمی‏توانند چگونگی آن را به زبان بیاورند؛ همه این ایستادگی‏ها برای تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

 

این واعظ برجسته خطاب به برخی از مسؤولان گفت: این افرادی که می‏گویند به اسم اسلامیت می‏خواهند جمهوریت را از بین ببرند به حدی نافهم هستند که درک نمی‏کنند این نظام بدون اسلام هیچ جمهوریتی نخواهد داشت؛ امام خمینی(ره) تاکید داشت که قانون اساسی باید بر اساس اسلام تنظیم شود.

 

حجت الاسلام مومنی به حاکمیت حضرت علی(ع) اشاره کرد و ابراز کرد: امیر المومنین (ع) در زمان حکومت خود، چند نفری که قصد فتنه بر علیه حکومت داشتند را حبس کرده بودند؛ دشمنان حضرت علی(ع)، رو در رو و در میدان جنگ در مقابل حضرت شمشیر می‏زدند و این در حالی است که دشمنان امروز انقلاب، اقدام به تفرقه و شبهه افکنی می‏کنند؛ این افراد زمانی که در سوریه و کشورهای منطقه ناامنی به وجود آمد کجا بودند؟

 

این استاد حوزه علمیه با محارب دانستن سران فتنه تصریح کرد: در حال حاضر زندانی سیاسی در کشور نداریم؛ در واقع این افراد محارب هستند؛ کسانی که برای اسلام حتی یک سیلی هم نخورده‏اند می‏خواهند ریشه اسلام را بسوزانند؛ انقلاب اسلامی با رأفت بسیار با این افراد برخورد کرده است؛ ما منکر این نیستیم که حکومت علوی به ‏وجود نیامده و اشکالاتی در حکومت است، اما نباید به خاطر این مشکلات تبر برداشته و ریشه نظام را بزنند.

 

وی وجودخائنان را یکی از دلیل بروز مشکلات در کشور دانست و اظهار داشت: وقتی مسؤولی برادر خود را که از کوچکی با آن بزرگ شده را به جایگاهی منصوب می‏کند و در نهایت خیانت می‏کند، دیگر چه باید کرد؟ برخی لباس روحانیت را دزدیده و از قداست و اعتبار این لباس سوء استفاده می‏کنند.

 

حجت الاسلام مومنی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند به آمریکا اعتمادی نیست؛ آمریکا با دین ما مشکل دارد؛ برخی که ادعای باسوادی می‏کنند، صلح و مذاکره با آمریکا را با صلح امام حسن(ع) تشبیه می‏کنند؛ این افراد نادان تاریخ را نخوانده و اطلاع ندارند که امام حسن(ع) پیش از صلح فرمودند«مجبور به این صلح شدم»؛ حسن ابن علی(ع) یار و یاوری نداشت و مجبور به صلح شد.

 

این واعظ برجسته روایتی درباره علائم ظهور را یادآور شد و گفت: متاسفانه برخی که ادعای کارشناسی در زمینه مهدویت دارند، می‏گویند از کجا معلوم که این نظام اسلامی، همان نظام آرمانی مهدویت است؛ گویا این افراد روایتی با این قوت را ندیده‏اند که یکی از علائم ظهور حضرت حجت(عج) را قیام مردم مشرق زمین و یاری کردن امام زمان(عج) معرفی کرده است؛ مردی که از قم قیام می‏کند و مردم را به خدا دعوت می‏کند.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: آیا در زندگی امام خمینی(ره) ذره‏ای تعلق به دنیا و هوای نفس وجود داشت؟ دلیل و برهانی از این محکم تر که امام خمینی(ره) همان مرد قمی است؛ رهبر معظم انقلاب در جواب یکی از وزیران پیشین که از ایشان درخواست راه‏کاری برای موفقیت و پیشبرد کارهایش را کرده بود، فرمودند«خلوت و عبادت شبانه در زندگی داشته باش تا مشکلاتت حل شود».

 

حجت الاسلام مومنی در بخش پایانی سخنان خود گفت: زمانی که در مجلس شورای اسلامی فردی صحبت‏های شیطانی می‏کند، دیگر نمایندگان نباید ساکت باشند و فقط نگاه کنند؛ آن شخص هر کس می‏خواهد باشد، دیگر بالاتر از پسر حضرت نوح(ع) که نداریم؛ برخی هم گویا از قبل اطلاع دارند که قرار است امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق خاصی بیافتد و حضور نمی‏یابند، بعد از آن هم هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‏دهند؛ این افراد باید در آخرت پاسخ‏گوی اعمال خود باشند./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات