۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۶۲۱
آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛

مشارکت همگانی و بهره گیری از متخصصان؛ راه حل مقابله با پدیده گرد و غبار

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که هرکس راه حلی جهت حل مشکل گرد و غبار دارد ارائه دهد، از شایعه پراکنان در این باره انتقاد کرد و گفت: ساخت شایعات درباره پدیده گرد و غبار گناه است و عاملان آن منافق هستند.
آيت الله موسوي جزايري، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز، با بیان این که از رهبر معظم انقلاب تشکر ویژه می کنیم که دررابطه با حوادث اخیر خوزستان توجه خاصی فرمودند و هیأت دولت را مکلف کردند هرچه در توان دارد اقدام کند، گفت: عنایات رهبری نسبت به مردم خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

 

ساخت شایعات درباره پدیده گرد و غبار گناه است و عاملان آن منافق هستند

 

امام جمعه اهواز از شایعات اخیر درباره پدیده گرد و غبار انتقاد کرد و اظهار داشت: ساخت شایعات درباره پدیده گرد وغبار بی منبع و اساس و در راستای تضعیف روحیات مردم است؛ برخی به جای امید دادن به مردم تلاش در ایجاد هراس در دل مردم دارند.

 

وی افزود: این مسأله گناه بوده و طبق آیه شریفه «والمرجفون فی المدینه» از علائم منافقان است که حرف های مفت و بی اساس می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که بیان مطلبی که انسان به آن یقین ندارد حرام است، خطاب به شایعه پراکنندگان تصریح کرد: بترسید و این گونه آخرت خود را نفروشید.

 

هرکس برای مقابله با پدیده گرد و غبار راه حلی دارد ارائه دهد

 

آیت الله موسوی جزایری از مردم خواست تا هرکس راه حلی دارد به ما ارائه دهد، ابراز داشت: نیاز نیست همه در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار کارشناس باشند بلکه گاهی اوقات افراد غیر متخصص حرف های بسیار خوب و عملیاتی زده اند که خداوند بر زبان آنها جاری کرده است.

 

امام جمعه اهواز با ارائه پیشنهادی مبنی بر برگزاری نشست مشترکی با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و کسانی که متعلق به خوزستان اما در تهران هستند و بهره گیری از کارشناسان جهت چاره ای اندیشی برای حل مشکل پدیده گرد و  غبار بیان داشت: در سایه اتحاد و همدلی بسیاری از کارها پیش می رود؛ چرا که در این صورت رحمت خدا هم شامل حال ما می شود و به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید.

 

وی افزود: می دانیم که رهبر معظم انقلاب دلش با ما است چون ایشان طرفدار قشر ضعیف است و از جهات مختلف ما از مصادیق آن هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر اشاره کرد و بیان داشت: پرتاب این ماهواره موفقیت بزرگی بود که رسانه های خارجی آن را اعجاب انگیز خواندند.

 

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه درباره این ماهواره، ایرانی بودن همه قسمت های آن است.

 

قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

 

گفتنی است، خطیب جمعه اهواز در ابتدای سخنان خود از مردم به سبب حضور در راهپیمایی با وجود هوای بسیار نامساعد قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه با وجود گرو غبار شدید راهپیمایی آبرومندی برگزار شد./9454/پ201/ب2

ارسال نظرات