۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۴۶۶۳۲
امام جمعه بابل:

فتوای جهاد آیت الله سیستانی فتنه دشمنان در عراق را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به فتنه های شکل گرفته در کشور عراق و اثرگذاری مرجعیت عالی شیعه عراق برای نجات این کشور تصریح کرد: فتوای جهاد آیت الله العظمی سیستانی کشور عراق را نجات داد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار با نماینده ویژه آیت الله العظمی سیستانی با اشاره به جایگاه مرجعیت و روحانیت در جامعه اسلامی گفت: ائمه معصومین مسئولیت بزرگ امامت و هدایت جامعه اسلامی را در عصر غیبت بر عهده روحانیت و مرجعیت قرار دادند و به همین دلیل باید قدردادن این فرصت ارزشمند باشیم.

 

وی ادامه داد: از گذشته تا به امروز مرجعیت  فقهی و علمی مردم بر عهده روحانیت قرار داده شد روحانیت توانست کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشت.

 

مسؤول  مدرسه علیمه خاتم الانبیاء بابل با بیان برخی دستاوردهای بزرگ روحانیت در هدایت جهان تشیع خاطرنشان کرد: اگر جامعه تشیع برخوردار از عزت، عظمت و تربیت درست است در سایه کیان مرجعیت و روحانیت است.

 

وی با اشاره به فتنه های شکل گرفته در کشور عراق و اثرگذاری مرجعیت عالی شیعه عراق برای نجات این کشور تصریح کرد: فتوای جهاد آیت الله العظمی سیستانی کشور عراق را نجات داد.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: در فضای سنگین و فشارهایی که گروهک تکفیری داعش بر این کشور تحمیل کردند، آیت الله سیستانی با صدور فرمان جهاد موجب حرکت عظیم مردمی برای مقابله با جریان تکفیری شد.

 

وی از آیت الله سیستانی به عنوان ستون استوار کشور عراق یاد و خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های مرجعیت عالی عراق هماهنگی بیت شریف آیت الله سیستانی با دفتر مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه بابل، نمونه برجسته هماهنگی میان دفتر آیت الله سیستانی با دفتر مقام معظم رهبری را در ایام حج دانست و گفت: ارتباط وسیع و محکم دفتر آیت الله سیستانی و بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج نمود عینی دارد.

 

وی با اشاره به وجود هفت مدرسه علمیه در شهرستان بابل و سابقه و پیشینه این شهرستان در مدارس علمیه گفت: در حال حاضر بیش از دو هرار نفر از طلاب در مدارس علمیه این شهرستان تحصیل می کنند و در زمان علامه سعیدالعلما سه هزار طلبه در دروس خارج فقه ایشان مشغول تحصیل بودند.

 

حجت الاسلام روحانی با گرامیداشت یاد و خاطره علمای بزرگ این شهرستان مانند آیت الله شیخ کبیر، علامه سعیدالعلما، آیت الله اشرفی گفت: خدا را شاکریم که به واسطه وجود علمای برجسته از گذشته تاکنون در شهرستان بابل زمینه این شکل گرفت که این شهرستان به عنوان یک شهرستان مذهبی و دینی شناخته می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات