۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۷۰۵
امام جمعه فاروج:

اسلام ستیزی و ترویج اسلام هراسی حربه دشمنان در برابر گسترش اسلام

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی گفت: اسلام‏ستیزی در قالب اهانت به مقدسات این دین آسمانی، حربه دشمنان در برابر گسترش اسلام است.
سلمان رشدي

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج و استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بیست و پنجم بهمن ماه، سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی در سال 67، اظهار کرد: اسلام‏ستیزی در قالب اهانت به مقدسات این دین الهی و سلسله کینه توزی های دشمنان با اسلام و مسلمانان ناشی از گسترش روز افزون اسلام است.

 

وی اضافه کرد: این عداوت های سازمان یافته به دلیل آن است که از چند دهه پیش تاکنون، نور اسلام از همیشه تابنده‏تر و نفوذ آن در دل‏ها در جهان اسلام و حتی در غرب از همیشه بیشتر شده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: به برکت دین اسلام، مردم کشورهای اسلامی در دهه های اخیر از همیشه بیدارتر شده و ملت‏های مسلمان اراده کرده‏اند تا زنجیرهای دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند به همین دلیل است که دشمنان در پی تضعیف ریشه های این بیداری اسلامی هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با اشاره به این که اسلام ستیزی و ترویج اسلام هراسی حربه دشمنان در برابر گسترش اسلام است، اضافه کرد: این موضوع از سالیان گذشته بوده و اکنون نیز مورد استفاده دشمنان قرار می گیرد.

 

وی نگارش کتاب آیات شیطانی از سوی سلمان رشدی در بیش از دو دهه پیش و چاپ کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو در زمان فعلی را در یک راستا توصیف کرد و گفت: باید مسلمانان در برابر این گونه اقدامات هوشیار بوده و از دلایل اصلی انجام این اقدامات موهن آگاه باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری اهداف دشمنان اسلام از اهانت به مقدسات بیش از 1.5 میلیارد نفر مسلمان، خاطرنشان کرد: این اقدامات توهین آمیز با هدف تضعیف دین و ایمان مردم به مقدسات، ایجاد جنگ مذهبی‏ و لطمه به روحیه مسلمانان و تضعیف آنان صورت می گیرد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فاروج با اشاره به این که اسلام، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن، کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است، تصریح کرد: همه آزادی‏خواهان جهان و پیروان همه ادیان ابراهیمی وظیفه دارند در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام‏ستیزی با این شیوه‏های نفرت‏بار مقابله کنند.

 

گفتنی است، در مهر ماه 1367 کتابی تحت عنوان «آیات شیطانی» به قلم سلمان رشدی، نویسنده ای هندی الاصل در لندن از سوی انتشارات وایکینگ وابسته به مؤسسه پنگوئن انتشار یافت، این کتاب در قالب رمان، آکنده از اهانت‏ها و افترائات زشت و ننگین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و خانواده و اصحاب شریف ایشان بود و اسلام و قرآن را با تعابیر سخیف توصیف کرده بود.

 

انتشار این کتاب سبب اعتراضات گسترده ای در نقاط مختلف دنیا شد و سرانجام امام خمینی(ره) در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه سال 1367 با صدور حکم الهی و تاریخی خود، مجازات شرعی نویسنده و ناشران این کتاب را بیان کرد و سدّ استواری در برابر سیل مهیبی که دشمنان اسلام در صدد راه انداختن آن بودند، بنیان نهاد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات