۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۴۶۷۲۶
امام جمعه بجنورد مطرح کرد؛

نقش دلارهای انگلیسی در خیانت سلمان رشدی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سلمان رشدی مسلمان بود؛ اما دلارهای انگلیسی او را از دینش برگرداند و وی با هدایت کشورهای غربی برای تضعیف اسلام و سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم، مقدسات دین اسلام را زیر سؤال برد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بیست و پنجم بهمن ماه، سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی در سال 67، اظهار داشت: امام غیرتمند امت اسلام، در برابر فردی مسلمان اما مزدور انگلیس که با نگارش کتاب آیات شیطانی به خدا، قرآن و پیامبر اکرم(ص) توهین کرده بود خروشید و با تمام قدرت در برابر او و حامیان غربی اش ایستاد.  

 

وی اضافه کرد: سلمان رشدی مسلمان بود؛ اما دلارهای انگلیسی او را از دینش برگرداند و وی با هدایت کشورهای غربی برای تضعیف اسلام و سست کردن پایه های اعتقادی مردم، مقدسات دین اسلام را زیر سؤال برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام خمینی(ره) بعد از اطلاع از نگارش و چاپ این کتاب فتوای تاریخی و تاریخ سازی صادر کرد و حکم به ارتداد و اعدام سلمان رشدی و عاملان چاپ کتاب آیات شیطانی داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این حکم خطاب به غیورمردان مسلمان گفته است که مصیبت بزرگی در عالم اسلام به وجود آمده و به مقدسات و پیامبر ما توهین شده است بنابراین عاملان این اقدام می بایست به سزای عمل خود برسند.

 

وی اضافه کرد: این حکم امام خمینی(ره) جایگاه رفیع روحانیت در بین امت اسلام را اثبات کرد و نشان داد که روحانیت همواره دیده بان امت اسلام بوده و رخنه های نفوذ و ورود دشمنان را می بندد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام(ره) با این حکم تاریخی و تاریخ ساز غیرت دینی را در برابر مصیبت دینی به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: با وجود این که در آن مقطع زمانی تمامی کشورهای غربی به نام آزادی بیان از سلمان رشدی حمایت می کردند اما امام خمینی(ره) با اقدامی انقلابی تمامی قواعد دیپلماسی را نادیده گرفته و تصریح کردند که فقه اسلام تأکید می کند که مرتد فطری می بایست اعدام شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: این حکم همچنان باقی و برقرار است چرا که سلمان رشدی به بیش از 1.5 میلیارد مسلمان خیانت و توهین کرد و هر اندازه که کشورهای غربی و دشمنان اسلام فریاد بزنند حکم اعدام سلمان رشدی خلاف حقوق بشر و آزادی بیان است، تغییری در این حکم الهی صورت نمی گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: چگونه است که حکم اعدام یک نفر مزدور و کافر خلاف حقوق بشر و آزادی بیان است اما توهین این فرد به اعتقادات بیش از 1.5 میلیارد نفر مسلمان مصداق نقض حقوق مسلمانان نیست؟.

 

گفتنی است، در مهرماه 1367 کتابی تحت عنوان «آیات شیطانی» به قلم سلمان رشدی، نویسنده ای هندی الاصل در لندن از سوی انتشارات وایکینگ وابسته به مؤسسه پنگوئن انتشار یافت، این کتاب در قالب رمان، آکنده از اهانت‏ها و افترائات زشت و ننگین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و خانواده و اصحاب شریف ایشان بود و اسلام و قرآن را با تعابیر سخیف توصیف کرده بود.

 

انتشار این کتاب سبب اعتراضات گسترده ای در نقاط مختلف دنیا شد و سرانجام امام خمینی(ره) در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه سال 1367 با صدور حکم الهی و تاریخی خود، مجازات شرعی نویسنده و ناشران این کتاب را بیان کرد و سدّ استواری در برابر سیل مهیبی که دشمنان اسلام در صدد راه انداختن آن بودند، بنیان نهاد./9314/ت302/س

ارسال نظرات