۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۴۷۰۱۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

گسترش اسلام ناب موجب هراس دشمنان شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که توهین به مقدسات نمی تواند مانع گسترش تعالیم والای دین مبین اسلام شود، گفت: اندیشه های اسلام راستین به نحو شایسته ای در حال نفوذ و گسترش بوده که مردم جهان تشنه معارف والای دینی هستند.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به سالروز صدور حکم امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، گفت: این حرکت بزرگ انقلاب امام راحل به دور از محاسبات سیاسی بوده است.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که امام خمینی(ره) در جایگاه رفیع یک فقیه و رهبر بزرگ دینی و برحسب تکلیف و وظیفه الهی این حکم را صادر کرده است، بیان داشت: ایشان دست به چنین اقدامی در شرایط حساسی زدند که چند مدت کوتاهی از پذیرش قطعنامه 598 گذشته بود و دنیا به ویژه ایادی استکباری تصور می کردند جمهوری اسلامی با پذیرش آن قطعنامه دیگر نمی تواند کمر راست کند و اظهار وجودی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام الهی آن بزرگ مرد تاریخ همه دنیا را بهت زده کرد و اگر سلمان رشدی یک حرکت خبیثانه کرده و موج کوچکی به راه انداخت مثل سنگ انداختن در استخر بود ولی حکم اعدام امام علیه  سلمان رشدی مرتد گویا ایجاد موج در اقیانوس بود که سونامی عظیمی پدید آورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حکم امام راجع به اصلی بود که عامل مهم محور وحدت امت اسلام بلکه موحدان عالم بود و یکی خدا و قرآن دیگری پیامبر اکرم(ص) است که توسط آن مرد شیطانی یعنی سلمان رشدی مورد هتاکی قرار گرفتند.

 

وی تصریح کرد: نباید این نکته را هم از نظر دور داشت که سلمان رشدی هم از حیث عمل وقیحانه در انگلیس به سبب نوشتن داستان ها و رمان های مهم برنده بزرگ ترین جایزه ادبی انگلستان شد و کم کم عضو انجمن و هیات مشاوران هنرهای ادبی معاصر سلطنتی انگلیس شد که آخرین اثرش کتاب آیات شیطانی در 57 صفحه نوشته شد و به عنوان کتاب سال انگلستان شناخته شد که بانی آن نیز یک یهودی صهیونیسم بود که پانصد میلیون پوند بعنوان حق الزحمه او پرداخت کرد.

 

حجت الاسلام جباری افزود: کتابی که در بردارنده زشت ترین و وقیحانه ترین اهانت ها به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام و جانشینان وصی به آن حضرت و قرآن کریم است به طوری که همه اعتقادات و ارزشهای مسلمانان را به باد مسخره و استهزاء گرفت.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که توطئه نگارش کتاب آیات شیطانی ریشه دارتر از این مسائلی بود که ما ظاهرش را می دانیم و حس کرده ایم، گفت: آنها اساس و ریشه اسلام و اعتقادات مسلمانان را هدف قرار دادند و مورد مضحکه خود  خواستند بگیرند تا آرام آرام آن امور از ارزش و رونق و احترام ساقط شود و بدون جنگ و خونریزی و هزینه و دردسرهای متعارف مردمی که باور و اعتقاد خود را مایه شرم و بی آبرویی خود ببینند از آن اجتناب و دوری خواهند کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: آن ها فکر کردند دین اسلام در نتیجه طرفدار و مدافع و جانثاری نخواهد داشت و امام به همه آن دسیسه ها علم و آگاهی بصیرانه داشت که آن حکم کوتاه را بلند و کوبنده  صادر کرد به طوری که سلمان رشدی که افتخار به اقدام و نوشته اش می کرد این طور ندامت نامه اش را نوشت من چرا گول انگلیسی ها را خوردم و لغزیدم و من اگر یک انسان خردمند و فرزانه بودم باید پرچم مبارزه با تبهکاران را به دوش می گرفتم و قدم جای قدم گاندی و جواهر لعل نهرو  و اقبال لاهوری و دیگر مردان می زدم.

 

وی با تاکید بر این که توهین به مقدسات نمی تواند مانع گسترش تعالیم والای دین مبین اسلام شود، گفت: اندیشه های اسلام راستین به نحو شایسته ای در حال نفوذ و گسترش بوده که مردم جهان تشنه معارف والای دینی هستند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که دشمنان همواره به دنبال مقابله در برابر دین مبین اسلام هستند، بیان داشت: آن چه امروز مشاهده می شود این بوده که عشق و دلدادگی به پیامبر رحمت و مغفرت و اندیشه های ناب دینی گسترش یافته است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات