۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۷۱۳۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

نقش رفاه و آسایش در گمراه شدن افراد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که باید قدردان نعمت های الهی باشیم، گفت: جهل، تعصب، رفاه و آسایش موجب می شود برخی افراد مسیر زندگی خویش را گم کنند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در برنامه تفسیر قرآن که در تالار ابن‌ سینای خرم‌آباد با حضور پرستاران برگزار شد، با اشاره به آیات 53 تا 55 سوره نحل گفت: موضوع این آیات این است که ما باید همه نعمت‌ها را از خدا بدانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که خداوند متعال نعمت‌های فراوانی به ما داده است که قابل شمارش نیست، افزود: سوره مبارکه نحل که نام دیگر آن سوره نعمت‌ها است به 50 نعمت خدا اشاره می‌کند.

 

وی با بیان این که این آیات وجود خداوند و توحید ربوبی را برای ما ثابت می‌کند، عنوان داشت: انسان نباید نعمت‌ها را شانسی یا تصادفی بداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که نعمت‌های خداوند شامل نعمت‌های پیدا و پنهان، مادی و معنوی، ظاهری و باطنی، دنیوی و اخروی است، خاطرنشان کرد: فرد مؤمن و مسلمان باید از نظر اعتقادی همه نعمت‌ها را از جانب خدا بداند.

 

وی بیان داشت: خداوند مالک و رب العالمین است، در سختی‌ها پناهگاه واقعی انسان خداست و کسی غیر از خدا نمی‌تواند به انسان امنیت بدهد و گرفتاری‌های انسان را برطرف کند.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که همه نعمت‌ها از جانب خداست و باید قدردان نعمت های الهی باشیم، خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که با به‌دست آوردن پول، مقام، جاه، ثروت و موقعیت خودشان را گم می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که نباید کفران نعمت کنیم و قدر نعمت های الهی را بدانیم، یادآور شد: کفران نعمت موجب از دست دادن نعمت ها شد.

 

وی با اشاره به این که برخی انسان ها موقع گرفتاری به خداوند روی می آورند و پس از آن دوباره خدا را فراموش می‌کنند، عنوان داشت: این نشان دهنده ضعیف بودن و بی‌ظرفیت بودن انسان ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که دلیل این کار برخی افراد، نداشتن جنبه، ظرفیت و کوچکی روح آن‌ها است، افزود: پیامبران با آن همه عظمت هیچ‌گاه خدا را فراموش نکردند./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات