۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۱۶۷

برگزاری کارگاه تخصصی ارتقای قاریان قرآن در زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به سواد قرآنی بسیار خوب مردم زنجان نسبت به نقاط دیگر کشور گفت: سطح سواد قرآنی مردم زنجان 10 برابر بیشتر از سایر نقاط کشور است.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به انس و الفت بسیار خوب مردم زنجان با قرآن و مفاهیم قرآنی اظهار داشت: این میزان انس و بهره گیری مردم زنجان از دستورات و آموزه های قرآنی، موجب کاهش معضلات اجتماعی و تخلفات شده و همین موضوع سطح فرهنگی مردم این استان را نیز ارتقا بخشیده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز طرح ریشه کنی بی سوادی قرآنی در زنجان از چند سال گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری طرح ریشه کنی بی سوادی قرآنی در سطح این استان، موجی از تلاش مسؤولان برای افزایش سطح سواد قرآنی را به وجود آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با بیان این که طرح ریشه کنی بی سوادی قرآنی تاکنون در هیچ جای کشور برگزار نشده است، گفت: با وجود این که تاکنون چنین نهضتی در این حوزه در سایر نقاط کشور اجرا نشده است اما این استان همچنان به ادامه سوادآموزی قرآنی احساس نیاز می‌کند.

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به وجود مؤسسات قرآن آموزی زیاد در زنجان تصریح کرد: استان زنجان هم اکنون صاحب 35 موسسه قرآن آموزی دارای مجوز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی می باشد که البته فقط این تعداد نیست و مجوز فعالیت موسسات قرآنی از سایر دستگاه ها نیز صادر می‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به صدور مجوز فعالیت های قرآنی از سوی سایر دستگاه های استان زنجان تأکید کرد: نه تنها صدور مجوز از سوی دستگاه های مختلف برای آغاز فعالیت موسسات قرآنی و قرآن آموزی موازی کاری نیست بلکه این اعمال از استقبال مسؤولان فرهنگی این استان از تداوم صدور مجوز به موسسات قرآنی خبر می دهد.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه تخصصی ارتقای قاریان قرآن با موضوع صوت و لحن در این استان اشاره کرد و گفت: این کارگاه تخصصی در روزهای دوشنبه 27 بهمن ماه از ساعت 14 تا 20، سه شنبه 28 بهمن ماه از ساعت 14 تا 18 و چهارشنبه 29 بهمن ماه از ساعت 8 صبح تا 12 در محل اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی 30 قاری مرد و 35 قاری زن شرکت خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: بیشتر مبلغان دینی فعال در سراسر شهرستان‌های زنجان با سخنرانی پیرامون سبک زندگی اسلامی و ارائه الگوهای سبک زندگی اسلامی و بیان شیوه زندگی بزرگان دین در راستای ایجاد فرهنگ سبک زندگی اسلامی تلاش می‌کنند. /949/ت303/ب

ارسال نظرات