۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۲۶۲
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

روحانیت نگهبان دین و متون دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر حفظ مواریث دینی و مبارزه با تحریف‌ها و بدعت‌ها را یکی از وظایف مهم طلاب عنوان کرد و گفت: روحانیت نگهبانان دین و متون دینی هستند.
حجت‌الاسلام رضا خدري، مدير حوزه‌هاي علميه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بعداز ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار با امام جمعه شهر دلوار با اشاره به شروع ثبت نام از دواطلبان برای پذیرش در مدارس علمیه استان گفت: پذیرش داوطلبان از چهارم بهمن ماه آغاز شده است و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

 

وی تعداد طلاب مشغول به تحصیل در استان بوشهر را حدود 550 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این طلاب در هفت مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام خدری با اشاره به نقش و اهمیت طلاب در جامعه امروزی، اظهار داشت: حوزه های علمیه از نقش بسیار مهمی در این مرحله حساس جهان اسلام برخوردار هستند و نقش طلاب و روحانیان نیز در این حوزه ها باید چشمگیر باشد.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طلبه بودن نعمتی بزرگ از جانب خدای متعال است و روحانیان با درک این مطلب باید بر این مسؤولیت خطیر آگاه باشند و با تلاش در این راه به وظیفه الهی خود عمل کنند.

 

وی یکی از نقش های روحانیت در جامعه را تبلیغ، ابلاغ و رساندن دین دانست و گفت: دینداری بدون دانستن فرامین دینی معنا ندارد از این رو روحانیت در تبلیغ فرامین و آموزه های دینی به مردم و در دینداری مردم نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

حجت الاسلام خدری حفظ مواریث دینی و مبارزه با تحریفها و بدعتها را یکی دیگر از وظایف طلاب عنوان کرد و بیان داشت: روحانیت نگاهبانان دین و متون دینی هستند./833/پ203/ب4

ارسال نظرات