۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۷۳۲۵
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان خبرداد؛

برگزاری نماز جمعه در 39 نقطه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان این که در 10 سال اخیر 18 امام جمعه برای شهر های خوزستان مشخص شده است افزود: با افزایش برپایی نماز جمععه در 39 شهر و بخش خوزستان استقبال جوانان برای حضور در نماز جمعه از 40 درصد به 60 درصد ارتقاء پیدا کرده است.
حجت الاسلام محمدزاده، رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان، صبح امروز با حضور در گردهمایی مسؤولان دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در اهواز، با اشاره به فعالیت های دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خوزستان اظهارداشت: در 10 سال گذشته بیش از 110 گردهمایی ائمه جمعه در خوزستان برگزار شده که می توان گفت ائمه جمعه خوزستان در طول سال جهت هم افزایی و پیشبرد اهداف خود در استان 11 بار گردهم می آیند.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر 18 امام جمعه برای شهر های خوزستان مشخص شده است افزود: با افزایش برپایی نماز جمععه در 39 شهر و بخش استان خوزستان، استقبال جوانان برای حضور در نماز جمعه از 40 درصد به 60 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

حجت الاسلام محمد زاده به وجود 10 مصلی و 29 مسجد برای برپایی نماز جمعه در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال 81 تعداد نماز جمعه های برگزار شده در خوزستان 977 عدد بود که این رقم در سال 92 به 1725 نماز ارتقاء پیدا کرده است.

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده و آثار آنها بیان داشت: در حال حاضر 1000 روحانی در استان وجود دارد که با توجه به آن می توان گفت در خوزستان مشکلی در جهت پاسخگویی به مشکلات فرهنگی مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام محمد زاده با بیان روش های مبارزه با وهابیت در خوزستان اظهارداشت: در دوره ای که وهابیت به مناطق عرب نشین خوزستان نفوذ کرده بود توانستیم با جذب طلاب نخبه از قبایل عرب زبان، و بازگرداندن آنها به منطقه با پدیده شوم وهابیت مقابله کنیم.

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان در پایان با اشاره به برگزاری 3 برنامه محوری و مهم در سال 93 در خوزستان گفت: در سال جاری به همت نماینده ولی فقیه و استانداری خوزستان 3 برنامه مهم اجلاسیه پیرغلامان حسینی، استقبال از زائران اربعین و اجلاس سراسری نماز در خوزستان با موفقیت برگزار شد./9462/پ203/ب2

ارسال نظرات