۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۴۰۶

آغاز نخستین دوره تخصصی فلسفه و کلام اسلامی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزش تخصصی فلسفه و کلام اسلامی در مشهد آغاز شد.
فلسفه در جهان معاصر

حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از آغاز کلاس های مرکز تخصصی فلسفه و کلام اسلامی در این مؤسسه خبر داد و گفت: بیش از 50 نفر در آزمون کتبی و مصاحبه علمی ورود به این مرکز پذیرفته شدند که تا اردیبهشت ماه به صورت موقت در دوره شرکت می کنند.

 

وی افزود: این تعداد شرکت کننده پس از گذراندن دروس پیش نیاز شامل روش تحقیق تخصصی، منطق کاربردی و پیشرفته و قبولی در آزمون آن که اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، پذیرش نهایی شده و به مدت پنج سال دوره تخصصی فلسفه و کلام را آموزش می بینند.

 

حجت الاسلام دعائی در ارزیابی میزان استقبال از این دوره که برای نخستین بار در خراسان برگزار می شود، یادآور شد: استقبال طلاب و اساتید از این دوره قابل توجه است زیرا با وجود این که فراخوان پذیرش دوره در نیمه سال اعلام شد اما تعداد شرکت کنندگان در آزمون و پذیرفته شدگان بیش از حد انتظار بود.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان این که سطح علمی دوره، معادل سطح 2 و 3 حوزه‌های علمیه است، افزود: منابع آموزشی از متون اصیل و مرجع فلسفی و کلامی است که در طی 5 سال با روش حل مسأله(کارگاه علمی) تدریس خواهد شد.

 

 وی یادآور شد: دانش پژوهان این مرکز، افزون بر آموزش فقه و اصول استدلالی، دیدگاه ها و تحلیل های عقلانی و کلامی درباره شبکه هستی، رابطه خالق و مخلوقات و به ویژه انسان و موقعیت او در رابطه باخداوند و کلان هستی و زندگی را می آموزند به گونه ای که بتوانند معناداری زندگی ودین داری شیعی در دنیای معاصر را با تحلیل و استدلال انتقال دهند./930/ت302/ب5

 

ارسال نظرات