۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۴۹۳
دادستان کل کشور:

رفع اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضایی است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: برطرف شدن اطاله دادرسی از برنامه ها و محورهای مهم در دستور کار دستگاه قضا محسوب می شود.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، کمبود نیروی انسانی را از عوامل درون سازمانی بیان کرد که موجب اطاله دادرسی می شوند.

 

وی با بیان این که برطرف شدن اطاله دادرسی از برنامه ها و محورهای مهم در دستور کار دستگاه قضا محسوب می شود، افزود: برای برطرف کردن این مشکل جذب نیروی انسانی و قاضی را در دستور کار خویش قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که هر سال باید 800 قاضی در دستگاه قضایی کشور جذب شوند، بیان داشت: با این اوصاف باید براساس برنامه پنجم توسعه حدود چهار هزار قاضی را ما جذب کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان همواره بر تقوای الهی و ناظر بودن خداوند بر کارها را تأکید داشته است.

 

دادستان کل کشور اخلاق محوری را مهم ترین اولویت کار دستگاه قضا دانست و افزود: اخلاق بهترین و مهم ترین ضمانت برای اجرای عدالت است.

 

وی با بیان این که اخلاق یعنی انسان خودش را در محضر خداوند ببیند، یادآور شد: اخلاق شامل دو بخش اخلاق حرفه ای و عمومی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر نحوه تعامل و برخورد دستگاه قضایی با مردم خاطرنشان کرد: برخورد کارکنان دستگاه قضا با مردم نباید بر ناراحتی ها و دردهای آنان اضافه کند چراکه این دستگاه پناهگاه مردم است./9451/پ202/ش

ارسال نظرات