۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۷۵۴۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان البرز مطرح کرد؛

حوزه علمیه برطرف کننده نیازهای فرهنگی و تربیتی مدارس آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه برادران استان البرز با بیان این‌که حوزه علمیه برطرف کننده نیازهای فرهنگی و تربیتی مدارس آموزش و پرورش است، گفت: 50 مدرسه امین و 12 طرح روشنا در سطح استان البرز در حال فعالیت هستند.
حجت الاسلام حسين ملکي

حجت الاسلام حسین ملکی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه برادران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، با بیان این که طرح روشنا و مدارس امین در استان البرز فعال هستند، گفت: مدارس امین یک کمیته همکاری و تعاون با حوزه های علمیه و سازمان آموزش و پرورش در سطح استان دارد و در چارچوب خاصی با مشارکت طلاب و روحانیان و با مدیریت تبلیغی و تربیتی در مدارس آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه برادران استان البرز با بیان این که مبلغان مدارس امین زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه های علمیه فعالیت می کنند اظهار داشت: یکی از اهداف مدارس امین رشد علمی و معنوی دانش آموزان است بر این اساس پرورش استعدادها و هدایت این قشر از جامعه موجب سلامت و تعالی کشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که 50 مدرسه امین در سطح استان البرز در حال فعالیت است، تصریح کرد: طرح مدارس امین رشد همه جانبه دانش آموزان را مورد هدف قرار داده از این رو با اجرای دقیق این طرح می توانیم نسلی با اهداف عالی در حوزه تربیتی و فرهنگی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که رسالت حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه است ابراز کرد: روحانیان و مبلغان رسالت خود را باید از مدارس شروع و به دیگر سطوح جامعه گسترش دهند زیرا تبلیغ صحیح اندیشه های دینی، از رسالت حوزویان است.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه برادران استان البرز با اشاره به همکاری و هماهنگی میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه با ظرفیت و پتانسیلی که دارا هستند می توانند نیازهای فرهنگی و تربیتی مورد نیاز مدارس آموزش و پرورش را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که از آغاز سال تاکنون بیش از 276 روحانی در مدارس استان ساماندهی شده اند یادآور شد: حضور طلاب و مبلغان در مدارس به صورت مستمر و با برنامه ریزی مناسب ارتباط و پیوند دانش آموزان و جامعه روحانیت را تقویت کرده و دانش آموزان به صورت ریشه ای با تفکرات و اموزه های دینی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به برگزاری طرح روشنا در 12 مدرسه استعدادهای درخشان بیان داشت: حضور روحانیان در مدارس در تربیت دینی دانش آموزان نقش موثری دارد بنابراین طرح روشنا در راستای ترویج ارزش ها و آموزه های دینی و اسلامی در مدارس تیزهوشان در حال اجرا است./801/ت302/ب4

ارسال نظرات