۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۴۸۱۵۳
در حوزه علمیه خواهران مشهد؛

ویژه برنامه های ولادت حضرت زینب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های ولادت حضرت زینب(س)، به همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در قالب های متنوع در سطح مدارس و نیز عموم بانوان برگزار می شود.
ویژه برنامه های ولادت حضرت زینب برگزار می شود

خانم التقاتی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اعلام این خبر گفت: این مدرسه مانند سال‌های گذشته به منظور بزرگداشت مقام بی‌بدیل حضرت زینب(س)، در ایام نورانی میلاد ایشان ویژه‌ برنامه‌هایی را آماده کرده است.

 

وی اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «حضرت زینب(س) به عنوان سفیر و پیام رسان واقعه‌ی درس آموز کربلا و معاصر با پنج تن از معصومان(ع) جایگاه رفیعی در احیاء آموزه‌های نورانی اسلام دارد و شایسته است در تکریم شخصیت آن بانوی باعظمت کوشید»، مدرسه علمیه حضرت زینب (س) که مزین به نام آن بزرگوار است بیش از دیگران نسبت به این وظیفه احساس مسؤولیت می کند و می‌کوشد با اجرای برنامه های متنوع نسبت به معرفی این شخصیت والامقام به محبّین و ارادتمندان گامی هرچند کوچک بردارد.

 

 معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: برنامه های این ایام، در سه بخش «فرهنگی- تبلیغی»، «نشست علمی- پژوهشی» و نبرنامه‌های خیریه و تعاون» برنامه‌ریزی شده که در ایام میلاد به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

 وی ابراز کرد: برگزاری جشن میلاد ویژه عموم خواهران از ویژه برنامه های فرهنگی است که سه شنبه پنجم اسفندماه، در سالن آمفی تأتر شهید مشکی ساعت 18 تا 21برگزار خواهد شد.

 

التفاتی اظهار کرد:  محمد علی واعظ موسوی، کارشناس مسائل خانواده در این مراسم سخنرانی خواهد کرد؛ مداحی، برگزاری مسابقه، پخش کلیپ، اجرای سرود، تواشیح و اجرای نماهنگ نیز از دیگر برنامه های این مراسم است. 

 

 معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد به فعالیت تبلیغی این مدرسه، جهت تبیین شخصیت والای حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: مبلغان مدرسه از روز شنبه دوم اسفندماه، به منظور معرفی شخصیت تأثیرگذار این بانو به مدت یک هفته در مدارس آموزش و پرورش و همچنین مدارس علمیه خواهران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات خواهران درباره این شخصیت بزرگوار خواهند بود.

 

وی ادامه داد: دیدار با پرستاران در بیمارستان ام البنین و تقدیر و تشکر از تلاش این عزیزان در دستور کار واحد فرهنگی قرا دارد ک در همین ایام عملی خواهد شد.

 

 التفاتی به برنـامه‌های «علمی- پـژوهشی» در نظر گرفته شده برای این ایام اشاره و اظهار کرد: همزمان با ایام میلاد این بانوی بزرگوار، اعضای حلقه عقیله که به مدت 5 سال مشغول تحقیق بر روی مباحث خاص حضرت زینب(س) هستند؛ سلسله جلساتی را در طول هفته زینبیه برای طلاب ارائه می‌کنند.

 

 معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد افزود: انتـشـار ویـژه‌نـامه عقیـله، غنی سـازی محتـوای سایت و تولید پیامک جدید ویژه این روز از دیگر فعالیت هایی است که به همین مناسبت انجام خواهد شد.

 

وی به برنامه های واحد تعاون و خیریه این مرکز اشاره و ابراز کرد: واحد تعاون مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، در طول سال به مناسبت های مختلف از جمله میلاد حضرت زینب (س) علاوه بر کمک رسانی به خانواده های بی بضاعت در تهیه ارزاق و پوشاک، به نوعروسان تحت پوشش نیز جهیزیه اهدا می کند.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در پایان خاطرنشان کرد: از همه دوست داران اهل بیت(ع) و خیرین دعوت می کنیم خدمتگزاران این بیت را در اجرای بهتر برنامه ها یاری کنند، امید است با عنایت و توجهات حضرت صاحب الزمان(ارواحنا فداه) و با نگاه مهرانگیز بانوی صبر و عاطفه؛ این ویژه برنامه‌ها در شأن جایگاه ایشان اجرا و مورد رضایت و مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد./1309/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات