۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۴۸۲۱۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کمک به نیازمندان ریشه در اعتقادات دینی ملت ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﮔﻠﺴﺘﺎن در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﮐﻤک را ﯾﮏ ﻓﺮھﻨﮓ دﯾﺮﯾﻨﻪ در ﻣﻠﺖ ﺑﺰرگ اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺣﺲ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺮدم رﯾﺸﻪ در اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻣﻠﺖ ﺑﺰرگ اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ دارد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم افتتاح پیش دبستانی و دبستان اختلال رفتاری، هیجانی و طیف اوتیسم گرگان افزود: برخی از کودکان بیش از 90 درصد مشکل دارند که بیانگر اهمیت کار در این حوزه است. 

 

وی با بیان این که برخی از این کودکان استثنایی، استعدادهای خوبی دارند، خاطرنشان کرد: این استعدادها باید شناسایی شده و در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، آموزش و تقویت همکاری بین خانواده ها و مراکز نگهداری کودکان استثنایی را لازمه تقویت استعدادهای این دسته از کودکان دانست. 

 

آیت الله نورمفیدی، خدمت به انسان را بالاترین عمل دانست و با تلاوت آیه ای از قرآن گفت: احیای یک انسان مانند احیای همه انسان هاست.

 

وی ابراز امیدواری کرد: زحماتی که مراکز نگهداری کودکان استثنایی برای حمایت و تقویت آنها می کشند بازدهی اجتماعی داشته باشد و زمینه حضور آنها را در اجتماع فراهم کند.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: کسی که خود را وقف خدمت به انسان ها کند، ذات اقدس الهی هم به او کمک می کند.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﮔﻠﺴﺘﺎن در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﮐﻤک را ﯾﮏ ﻓﺮھﻨﮓ دﯾﺮﯾﻨﻪ در ﻣﻠﺖ ﺑﺰرگ اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺣﺲ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺮدم رﯾﺸﻪ در اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻣﻠﺖ ﺑﺰرگ اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ دارد.

 

آیت الله نورمفیدی انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: احسان و مردم‌داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است که می‌خواهد از الگوهای دینی و ارزش‌های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که انسان ها در سایه فضیلت‌هایی همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی، روح انسانی می‌یابند، ادامه داد: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد.

 

وی با بیان این که شاد کردن دل دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است. /1315/پ202/ب1

ارسال نظرات