۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۴۸۵۳۳
امام جمعه تبریز:

سردار قاسم سلیمانی افتخار ایران و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: وجود شخصیتی بزرگ مانند سردار سلیمانی سبب شده پرچم اسلام در کشورهایی همچون عراق و سوریه برافراشته و امنیت مسلمانان فراهم شود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم بزرگداشت شهید عباس عبداللهی، از مدافعان حرم حضرت زینب(س) که در آکادمی جودوی تبریز برگزار شد، به اهمیت اسلام در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: باید دین اسلام را در منطقه خاورمیانه حفظ کنیم و نگذاریم پرچم آمریکا در این منطقه بر افراشته شود.


امام جمعه تبریز گفت: دو عامل شهادت و ولایت فقیه سبب شده که این انقلاب پا بر جا بماند و روز به روز نیز شاهد پیشرفت آن هستیم؛ باید قدر وجود ولایت فقیه و رزمندگان را بدانیم و سعی کنیم فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه رواج دهیم.


آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: اگر مذاکرات هم به جایی برسد کشورهای غربی دست از سر ما بر نمی دارند، زیرا آنها به زورگویی عادت کرده اند بنابراین مقاومت در این راه لازم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ثبات و آرامش، مجد و عظمت ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه و خون شهیدان حاصل شده است، افزود: فرهنگ شهادت یکی از ارکان و عناصر مهم ایستادگی و مقاومت ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی در برابر تهدیدها و فشارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دشمنان بوده و باید این فرهنگ همچنان در کشور اسلامی حاکم باشد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سردار قاسم سلیمانی افتخار ایران و اسلام است و وجود این شخصیت سبب شده پرچم اسلام در کشورهایی همچون عراق و سوریه برافراشته و امنیت مسلمانان فراهم شود.


آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به سوابق درخشان شهید عباس عبداللهی، خاطرنشان کرد: آن شهید والامقام افزون بر نشان شهادت سوابق زیادی در پیش برد انقلاب در طول این چند سال داشته است.


وی با بیان این‌که شهید عبداللهی مایه افتخار آذربایجان و سپاه پاسداران و به ویژه سبب افتخار ورزشکاران است و دارای فضایل فراوانی بود، افزود: کسانی که با اختیار خود به جبهه می روند و در راه دین شهید می شوند از اولیاء الله هستند و به مقصد اصلی خود می رسند.


آیت الله شبستری گفت: باید فرهنگ شهادت طلبی در جامعه رواج یابد، زیرا فرهنگ شهادت طلبی است که اسلام را در دیگر ممالک حفظ می کند و امروزه نیز جوانانی داریم که نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران افتخار آفرینی می کنند.


گفتنی است، شهید حاج عباس عبداللهی پنج شنبه ٢٣ بهمن در درگیری با تروریست ها و تکفیری ها در منطقه کفر نساج واقع در شمال غرب درعا استان جنوبی سوریه، به فیض شهادت نائل شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات