۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۵۳۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

متولیان جلسات مذهبی، جلوی ورود انحراف در عزاداری‌ها را بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ورود برخی سبک های جدید در عزاداری را از این باب حساس دانست که ممکن است به منظومه عزداری آسیب وارد کند و گفت: بر این اساس متولیان و مداحان و روضه خوانان می بایست با دقت و وسواس کامل و هوشمندی خود، از بروز انحرافات جلوگیری کنند.
حجت الاسلام محمد قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مهدیه اصفهان، در آستانه دهه فاطمیه، در جمع مداحان شاخص استان اصفهان گفت: باید نسل جوان را به عزداری جذب و با متصل ساختن ایشان به مسجد و نماز جماعت، از نظر بنیه فکری و اعتقادی تقویت کرد تا در برابر آسیب ها و انحرافات مصون بمانند و در فضای معنوی و معرفتی سالم رشد کنند.

 

 

وی با اشاره به این که عزداری بدون شک یک افتخار بزرگ برای شیعیان در طول تاریخ به شمار می آید ابراز داشت: این عزاداری ها عزت شیعه محسوب می شود و همه سبکهای عزداری از قبیل تعزیه، مداحی، هیأت، سینه زنی، روضه خوانی، نقاط قوت عزداری شیعیان است.

 

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که سفره عزداری در جذب جوانان و نوجوانان بسیار گسترده و تأثیرگذار است، گفت: دشمنان قسم خورده تلاش زیادی می کنند تا این آبشخور معرفتی به آسیب ها و انحرافات آلوده شود و از این طریق جامعه را به انحراف بکشانند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ورود برخی سبک های جدید در عزداری را از این باب حساس دانست که ممکن است به منظومه عزداری آسیب وارد کند و تصریح کرد: بر این اساس متولیان و مداحان و روضه خوانان بزرگوار می بایست با دقت و وسواس کامل و هوشمندی خود، از بروز انحرافات جلوگیری کنند.

 

 

وی در ادامه به اهمیت دیگر قالب های عزاداری اشاره کرد و گفت: افزون بر مداحی، نباید از تعزیه و قالب های دیگر عزداری نیز غافل شد و از ظرفیت های اینگونه شیوه ها و روش ها باید به نحو احسن استفاده شود.

 

 

 

حجت الاسلام قطبی در پایان با بیان این که مداحی پاپ باید با توان و تجربه مداحان بزرگوار و پیش کسوتان عرصه عزداری مدیریت شود و از آسیب های احتمالی آن جلوگیری شود ابراز داشت: در این صورت می تواند روش مناسبی به شمار بیاید و در مداحی به سبک های جدید باید بر مضامین عمیق و شناخت و معرفت افزایی جوانان تکیه بیشتری کرد به گونه ای که قالب بر محتوا غلبه نکند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات