۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۷۴۷
آیت الله شبستری:

حضرت زینب الگوی صبر و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: پرستاران با تأسی از حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و تقوا آن بانوی اسلام را الگوی کاری خود قرار دهند تا موفق باشند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز همزمان با ولادت حضرت زینب(س) در دیدار جمعی از پرستاران مراکز درمانی و بیمارستانی استان اظهار داشت: پرستاران با تأسی از حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و تقوا آن بانوی اسلام را الگوی کاری خود قرار دهند تا موفق باشند.

 

وی با بیان این‌که پرستاری نباید به عنوان شغل شناخته شود، تصریح کرد: اگر پرستاری از روی عشق و علاقه نباشد، فایده ای به حال بیمار نخواهد داشت؛ چراکه پرستاری کار سخت و طاقت فرسایی است.

 

امام جمعه تبریز پرستاری را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: پرستاران در مقابل سختی های شغلی اجر اخروی و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند متعال دارند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و ابراز رضایت از نحوه و نتایج اجرای طرح تحول سلامت در کشور افزود: دولت و مجلس مشکلات پرستاران به ویژه کمبود پرستار در بیمارستان ها را هم رفع کنند.

 


وی خواستار احقاق حقوق پرستاران کشور شد و افزود: دولت و مجلس می توانند این مشکل کمبود نیروی انسانی و فشار کاری بر پرستاران را با استخدام پرستاران جدید رفع یا کاهش دهند و این کار قابل حل است.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که اقدامات پرستاری و روحیه بخشی پرستاران به بیماران بیشتر از تأثیر دارو در درمان آنها تاثیر گذار است، اظهار داشت: تأثیرگذاری روحی در بیماران امکان درمان و شفای آنان را تقویت می کند و این موضوع اهمیت کار پرستاران را بیش از پیش نشان می دهد.

 


آیت الله شبستری در پایان با تقدیر از تلاش های طاقت فرسای جامعه پزشکی استان در ارتقای شاخص های سلامت و درمان افزود: صبر و حوصله، برخورد مناسب، خوش رفتاری، حسن خلق و دلسوزی که از ضرورت های پرستاری از بیماران است باید موجب توجه ویژه پرستاران باشد.

 

همچنین سیفعلی نصرتی، رییس نظام پرستاری آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز و به تشریح برخی مشکلات پرستاران پرداخت و خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به رغم گذشت هشت سال از تصویب آن در مجلس شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات